Dlhá cesta leva
Podobne ako mnoho iných automobiliek aj Peugeot sa zaradil do pruhu, ktorý ide cestou zjednodušenia a prípravy na éru elektromobilov. Výsledkom je viac tech a futuristické písmo a čiernobiele logo, v ktorom by ste metalický gradient museli hľadať pod mikroskopom.
Symbol leva, ktorý značku sprevádza od roku 1810, kedy ešte o výrobe áut netušili ani jej zakladatelia a logicky tak prešiel komplexným vývojom. Takisto sa menil aj prípadný podklad, ktorý mal naposledy tvar štvorca a v predchádzajúcom logu nebol prítomný vôbec.
Peugeot, ktorý sa teraz vrátil s iteráciou staršieho dizajnu, tak môže evokovať trochu Porsche, trochu Lamborghini, ktoré dlhodobo štít v logu využívajú. Nehovoriac o novej typografii, ktorá pri letmom pohľade akoby Porsche z oka kapoty vypadla.
Dobrý celok s nevyladenými detailmi
Nová podoba leva po vcelku nevyváženom predchodcovi, ktorý zo sily a elegancie svojej predlohy extra nepobral, vracia niečo z výrazného a sebavedomého leva 70. rokov. Primeraná hranatosť a využitie negatívu na vystihnutie kľúčových čŕt logu svedčia. Problémom môže byť fakt, že vytvoriť zvierací symbol dostatočne silný pre logo nie je jednoduchá úloha, obzvlášť s dôrazom na originalitu.
Nad levom je v miernom prehnutí stvárnený spomínaný futuristický wordmark. Zvláštny detail je o (leví) chlp rozdielna hrúbka ťahov PEUGEOT a obrysovej linky štítu, ktorá pôsobí rušivo.
Naopak zaujímavý detail je abstrahovaná verzia loga pre digitál a lifestyle (súčasťou brandingu je aj merch) účely, kde sa prvok zjednodušil na štít s ohnutou linkou na mieste, kde by bol miniatúrny názov automobilky. Otázne však je, nakoľko bude takýto formát efektívne propagovať PEUGEOT v praxi, keďže štít ako taký je dosť generická záležitosť.
Keď flexibilita preváži nadväznosť
Aký by to bol redizajn bez custom typografie? Peugeot bude po novom písať vlastnou sadou rezov Peugeot New, ktoré však akoby do identity pridávali ďalší náter niečoho iného.
V aplikáciách sa hojne pracuje s fotkou (ako sa na produktovo orientovanú značku patrí) a výrazne kontrastnou typografiou. Výstupov je naozaj dosť. Od printových / digitálnych, cez outdoor nosiče a fashion líniu až po kampaň Lions of our time.
Celkovo je redizajn plný viacerých rozbehnutých ciest, ktoré sú zošíte dohromady a nový Peugeot je tak trochu mačkopes.
Kompletnú identitu s podrobným vysvetlením princípov si môžete pozrieť na dosť dobre spracovanom webe, ktorý automobilka pripravila.
zdroj: Peugeot