Slovné hračky aj kamzík – nové logo MFF Karlovy Vary

Medzinárodný filmový festival Karlovy Vary sa bude tento rok konať po jubilejný, 50-ty krát. S čím prichádza v tomto čase jeho nové logo?

Začnime v minulosti. Nové logo totiž prináša predovšetkým výrazný kontrast, v ktorom sa ocitá s predchodcom, logom minulého ročníka s poradovým číslom 49. Práve číslo 49 bolo ústredným motívom minimalisticky poňatého predošlého loga, v ktorom ľudia často videli detskú kresbu prasiatka, alebo aj iné asociácie, z ktorých vzniklo viacero paródií.

A teraz späť do prítomnosti. Aktuálna vizualita festivalu prináša auru minulých desaťročí, ktoré kombinuje s menej nápadnými, nie tak na prvý pohľad zreteľnými prvkami. Jedným z nich môže byť slovná hračka Happy anniVARYsary, ktorú si môžete všimnúť vľavo hore v zajatí vavrínových vetvičiek. Do identity tento rok pribudol aj kamzík, symbol Karlových Varov.

Vizuál tento rok poňali jeho autori zo Studia Najbrt ako triptych. Skladá sa z hlavného loga, plagátu s dievčinou-návštevníčkou festivalu, a mozaikového vizuálu, ktorý je tvorený množstvom fotografií osobností, ktoré sa zúčastnili festivalu v minulosti. Ako sa vyjadril riaditeľ podujatia Jiří Bartoška – nadchádzajúci ročník má byť oslavou filmov a divákov, ktorý vytvárali atmosféru v Karlových Varoch päťdesiat rokov.

CLV-iff50-tk-3 CLV-iff50-tk-2 CLV-iff50-tk-1

Triptych 50. ročníka KVIFF

 

Na záver ešte pripájame vyjadrenie samotného Studia Najbrt:

“Festival letos vstupuje do požehnaného věku, kdy dává velice dobrý smysl strávit devět dní v lázních a tomu odpovídá i design mezi kolonádním pítkem a plechovým odznáčkem na vycházkovou hůl. Lehce absurdní typografickou vzpomínku na imaginární staré časy ale korigují lidé, kteří tvoří současnost festivalu. Jirásek jich během čtyř ročníků ve svém mobilním studiu nafotil tolik, že na některé z fotek jste určitě taky. Jenom na jednom z hlavních plakátů je 431 portrétů. Happy Anniversary, Vary! “

Ako hodnotíte nový vizuál filmového festivalu vy? Páči sa vám nový prístup, ktorý štúdio zvolilo?

 

zdroj: designportal.cz, mediar.cz, kviff.cz

1 comments
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Budapešť odhalila svoju novú tvár!

Logo zachováva historický odkaz mestského erbu a zároveň siaha po súčasných trendoch. Darí sa mu tieto dva svety funkčne…
pokračovanie článku

Hľadá sa junior grafik pre Zľavomat.sk

Už od malička si si miesto počúvania na hodine čarbal do zošita? Grafické programy ti v puberte učarovali viac…
pokračovanie článku

Ach tie obaly: I Love Eskim♥

Tento výrazný branding nanukov má na svedomí oceňovaná agentúra Backbone Branding.
pokračovanie článku

S VŠVU na rezidenciu do Paríža už tento rok

Vysoká škola výtvarných umení v Bratislave sa ako prvá vysoká škola v regióne stala partnerom Cité internationale des arts, medzinárodného centra pre umelecké rezidencie v Paríži. V spolupráci so Slovenským inštitútom v Paríži už tento rok vyšlú do Francúzska prvú rezidentku alebo rezidenta.