Už iba deň máte možnosť hlasovať o „víťazovi“ anticeny pre najsexistickejšiu reklamu za minulý rok.
Nové (anti)ocenenie Sexistický kix má na svedomí Aliancia žien – Cesta späť v spolupráci s Radou pre reklamu, českou organizáciou Nesehnutí a slovenskou feministickou organizáciou Aspekt. Cieľom je kritika prejavov sexizmu a iných foriem diskriminácie v reklame. Ako píše organizátor súťaže: „Netradičná anticena vznikla, aby tematizovala problematiku sexizmu v reklame, upozornila na dôsledky sexizmu pre reálne životy ľudí, najmä žien, a ponúkla verejnosti nástroj, ako vyjadriť nesúhlas so sexizmom v reklame.“
Podobná anticena Sexistické prasátečko má u našich českých susedov už sedemročnú tradíciu.
O nomináciách na reklamy, ktoré využívajú rodovú stereotypizáciu alebo nevhodným spôsobom zobrazujú ľudské (hlavne ženské) telo, mala šancu rozhodnúť verejnosť do 7. marca.
Medzi výberom nechýbajú kontroverzná kampaň značky Gas Familia „Od Tatier k Dunaju“, nestarnúce dvojzmyselné narážky na sexuálne služby či vizuály Záložne Breva, ktorá sa dlhodobo neštíti využívať nahotu na svojich propagačných materiáloch, napriek tomu, že nemá žiaden súvis s poskytovanými službami.
Hlasovať môžete do piatka, 1. apríla na webstránke sexistickykix.sk. Vybrať môžete 3 z celkového počtu 32 nominovaných reklám, ktoré sa za minulý rok objavili v printovej alebo digitálnej podobe na Slovensku.
zdroj: sexistickykix.sk