Sexistický kix 2015

Už iba deň máte možnosť hlasovať o „víťazovi“ anticeny pre najsexistickejšiu reklamu za minulý rok.

Nové (anti)ocenenie Sexistický kix má na svedomí Aliancia žien – Cesta späť v spolupráci s Radou pre reklamu, českou organizáciou Nesehnutí a slovenskou feministickou organizáciou Aspekt. Cieľom je kritika prejavov sexizmu a iných foriem diskriminácie v reklame. Ako píše organizátor súťaže: „Netradičná anticena vznikla, aby tematizovala problematiku sexizmu v reklame, upozornila na dôsledky sexizmu pre reálne životy ľudí, najmä žien, a ponúkla verejnosti nástroj, ako vyjadriť nesúhlas so sexizmom v reklame.“

Podobná anticena Sexistické prasátečko má u našich českých susedov už sedemročnú tradíciu.

O nomináciách na reklamy, ktoré využívajú rodovú stereotypizáciu alebo nevhodným spôsobom zobrazujú ľudské (hlavne ženské) telo, mala šancu rozhodnúť verejnosť do 7. marca.

Medzi výberom nechýbajú kontroverzná kampaň značky Gas Familia „Od Tatier k Dunaju“, nestarnúce dvojzmyselné narážky na sexuálne služby či vizuály Záložne Breva, ktorá sa dlhodobo neštíti využívať nahotu na svojich propagačných materiáloch, napriek tomu, že nemá žiaden súvis s poskytovanými službami.

Hlasovať môžete do piatka, 1. apríla na webstránke sexistickykix.sk. Vybrať môžete 3 z celkového počtu 32 nominovaných reklám, ktoré sa za minulý rok objavili v printovej alebo digitálnej podobe na Slovensku.

zdroj: sexistickykix.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

 



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Ako vznikajú plagáty pre Apple Originals?

Apple na jeseň minulého roku predstavila vlastnú streamovaciu službu Apple TV+. Na platforme postupne pribúda obsah a dá sa…
pokračovanie článku

Adobe ponúka svoje apky s 20% zľavou!

Photoshop, Illustrator, InDesign, After Effects aj viacero iných môžete teraz získať o niečo výhodnejšie.
pokračovanie článku

Fisher-Price redizajnoval s Pentagramom

Známy výrobca hračiek, ktorého história siaha ešte do roku 1930, nedávno aktualizoval svoju vizuálnu identitu v spolupráci s Pentagramom.