Finančný ústav Lloyd Bank patrí v Británii k prestížnym značkám, s ktorými sa spája ikonický logo dizajn. V roku 1998 prešla banka zlúčením, ktorý sa okrem iného prejavil aj v novom pomenovaní Lloyds TSB. Táto fúzia bola nedávno opätovne rozpustená a tak sa v Lloyd Bank vrátili k starému menu. Bolo jasné, že inštitúcia, ktorá tak veľmi dbá o svoju identitu, nezostane iba pri tom. Oznámený relaunch značky, na ktorom sa podieľalo viacero kreatívnych agentúr, na seba nenechal dlho čakať.
Pôvodné logo, ktoré fungovalo počas fúzie spoločností
Hlavná zásada, ktorej bolo potrebné sa pri inovovaní pridržiavať znela: priateľskejší postoj k zákazníkovi. Agentúry Rufus Leonard, RKRC/Y&R, Proximity London a mediálna agentúra MFC spojili svoje sily, aby priniesli uspokojivé riešenie kreatívneho problému. Ako hovorí creative director James Ramsden z Rufus Leonard: „Modernizovali sme ikonický motív čierneho koňa pre súčasný digitálny vek, pričom sme čerpali inšpiráciu z obrovského množstva emotívnych vizuálov, ktoré odrážali životnú realitu zákazníkov a vytvorili tak tonalitu, ktorú možno definovať ako ´závan čerstvého vzduchu´.“
Do procesu príprav nového vzhľadu Lloyd Bank sa zapojilo i Fontsmith. Ako je zrejmé z názvu štúdia, prispelo do projektu novou typografiou, ktorá je prispôsobenou verziou fontu FS Jack. Tip pre typofilov – na tomto blogu nájdete podrobné informácie o procese adaptácie písma pre potreby značky ako aj popis jednotlivých modifikácii, ktoré pôvodný FS Jack podstúpil.
Ukážka nového korporátneho fontu
Zmeny neobišli ani kreditné, resp. debetné karty, webstránku banky a mnohé ďalšie elementy, z ktorých sa korporátna identita veľkej spoločnosti skladá. Dôležité bolo pritom dosiahnuť dostatočnú mieru flexibility tak, aby sa novovytvorený koncept dal využiť v čo najširšom rozsahu v rámci značky bez straty logickej nadväznosti jednotlivých prvkov.
Variant logotypu na bielom pozadí s inverznou typografiou
Príklady využitia novej identity