Leštenka už parkuje v archíve
Naposledy sa Renault rozhodol svoj branding aktualizovať pred šiestimi rokmi. Výsledkom bolo poriadne naleštené a výrazne bacuľaté prevedenie jedného z najlepšie rozpoznateľných symbolov medzi automobilkami.
Našťastie – minimálne pre všetkých, ktorí nie sú príliš veľkí fanúšikovia “3D” emblémov poliatych metalickými gradientmi – sa značka rozhodla sledovať prirodzený vývoj v odvetví a takisto zjednodušiť svoje logo pre novú éru.
Premiéra na prototype
Renault tak podobne ako nedávne či menej nedávne redizajny iných značiek prichádza s flat prevedením v jednej farbe, ktoré je navyše tvarovo jednoduché pre flexibilné použitie v dnešnej dobe, kedy už logo dávno nie je iba na mriežke chladiča či v papierovom katalógu. Dizajn čiastočne vychádza zo staršieho loga s množinou línií, ktoré Renault reprezentoval
Logo ako také bolo predstavené bez sprievodného názvu a je teda možné, že aj Renault sa stane ďalšou automobilkou, ktorá svoj branding takto zjednoduší. Naposledy to urobilo Audi, ktoré nedávno prišlo dokonca s responzívnym symbolom.
Prvým nosičom redizajnovaného loga sa stal prototyp Renault R5. Na vozidle je prítomný aj textový názov značky, ktorý je vcelku dominantný a medzi automobilkami originálny. Či sa v takejto podobe neskôr stane súčasťou brandingu, prípadne priamo loga, zatiaľ z materiálov nie je jasné. Je to aj tým, že ich v tejto chvíli vonku príliš veľa nie je.
zdroj: Renault