Nie každá zmena musí byť výrazná či dychberúca ako press konferencia Appleu. Občas stačí jemná inovácia a pôvodný dizajn získa iskru niečoho nového. Takto by sa dalo hovoriť aj o projekte freelance dizajnérky Jessicy Hische, ktorá sa rozhodla prijať ponuku a prerobiť logo známej email marketingovej služby Mail Chimp.
Jej redizajn spočíva v sérii niekoľkých jemných zásahov. Logo, ktoré je založené výlučne na texte obsahujúcom názov služby ponúka väčšinou iba dva spôsoby ako inovovať. Jedným je nový font a teda výraznejšia premena, druhým spôsobom zase ponechanie pôvodnej typografie a jej úprava.
Jessica, ktorá tvorí v San Franciscu, sa teda rozhodla pre menej nápadnú z možností. Mail Chimp nemal totiž v úmysle robiť veľkú zmenu. Páčila sa im predstava jemného faceliftu. Ako dizajnérka sama hovorí, premena, ktorou vďaka nej Mail Chimp logo prešlo je ako „jedna z tých zmien, po ktorých sa vás vaši priatelia pýtajú, či ste sa dobre vyspali alebo zhodili nejaké to kilo, pretože vyzeráte ako vitálnejšia verzia seba samého ale nie ako iný človek.“
Rovnako aj nové logo nie je celkom nové. Predstavuje skôr výsledok tvorivého procesu, v ktorom autorka dokázala preniesť svoju víziu do finálneho dizajnu. Úpravy, ktoré Jessica urobila, sú výsledkom uvažovania nad funkcionalitou samotného loga. Vďaka tomuto premyslenému prístupu, je nové logo vo viacerých ohľadoch lepšie ako originálne.
Jemne vyrovnaná spodná línia má vytvárať dojem väčšej stability, ale iba tak, aby sa nestratil vzhľad ručne písaného textu.
Zlepšiť čitateľnosť aj pri menších veľkostiach loga sa podarilo zúžením jednotlivých ťahov písmen v bodoch, kde sa spájajú a naopak rozšírením otvorov. Celkovo písmo prešlo diétou, ktorá mu očividne prospela.
Nové logo nestratilo nič zo svojej hravosti a handmade výzoru, ale je ľahšie rozpoznateľné pre oko. Možno aj vďaka rozdeleniu slov Mail a Chimp.
1 comments
pekny facelift