Hviezdna budúcnosť
Nové logo nahradilo svojho predchodcu po 26 rokoch. Dôvodom na zmenu bol hlavne fakt, že pôvodné logo neodzrkadľovalo súčasné trendy v segmente futbalových klubov a bolo aj komplikované pre digitálne používanie. Redizajnu identity sa ujalo pražské štúdio Touch Branding, ktoré projekt realizovalo v niekoľkých fázach počas jeden a pol roka.
Ústredným prvkom novej identity ostáva základný kameň – červená hviezda, ktorá smeruje cípom dolu ako aj dnes už ikonické červeno-biele dresy. Hviezdu v červenej farbe dopĺňa dvojica menších zlatých hviezdičiek, ktoré sú odkazom na dve desiatky majstrovských titulov, ktoré športový klub za svoju existenciu získal. Zaujmavosťou je, že ako prví neobliekali vtedy ešte biely dres s päťcípou hviezdou futbalisti ale cyklisti.
Rozhodnutie postaviť novú identitu výrazne na hviezde padlo ešte na začiatku projektu. Dizajnéri sa rozhodli namiesto faceliftu existujúceho loga, ktoré slúžilo od roku 1996, ísť cestou radikálnej zmeny a logo zjednodušiť až na súčasnú podobu. Nové logo je oproti minulému stručnejšie aj v textovej rovine. Namiesto SK Slavia Praha používa iba Slavia. Spolu s logom tak vznikol aj samostatný wordmark, ktorý môže byť použitý v spojení s logom ale aj samostatne.
Pôvodné vs. nové logo
Vývoj symbolu SK Slavia Praha
Vo farbe, pohybe a s novým písmom
Ako sme naznačili v úvode, hviezda nie je jediným poznávacím znakom klubu. Nezameniteľné sú aj dresy s delením na červenú a bielu polovicu. Tzv. “sešívané” dresy vznikli v roku 1896 a prvé si hráči šili sami z bavlnených košiel.
Dvojkombinácia farieb teda dominuje aj novej identite a je prítomná vo všetkých výstupoch. V nich sa objavujú fragmenty z loga, ktoré slúžia ako podkladová plocha vizuálu. Okrem statických materiálov má identitu rozšíriť aj motion dizajn. Animovaná komunikácia bude implementovaná postupne. Na rozpohybovaných vizuáloch spolupracovalo štúdiou s motion dizajnérom Lukášom Koudelkou.
Okrem loga a farebnej palety je ďalším významným nástrojom novej identity aj písmo. To sa volá Slavia Headline a vzniklo úpravou písma Wallop v písmolejárni Displaay. Nový font obsahuje v detailoch hroty, ktoré sú inšpirované tvaroslovím hviezdy.
Kompletnú prezentáciu nového brandingu si môžete prezrieť na webe, ktorý vznikol s týmto zámerom.
zdroj: Designportal