Je to presne päťdesiat rokov, čo začala spoločnosť Chiquita ako prvá lepiť na banány 2,7 centimetrové označenia. Modro-žltá slečna Chiquita nosiaca klobúk tvorený z ovocia sa stala svetoznáma. Počas polstoročia sa na banánoch vystriedalo niekoľko nálepiek, okrem iných aj tie propagujúce Olympijské hry v Moskve 1980. Snáď každý z nás si už niektorú z nich prilepil na chladničku a nájdu sa aj zberatelia. Práve pre takých, ale nie len pre nich, prišla nedávno najznámejšia banánová spoločnosť s nezvyčajným fontom.
Stojí za ním brazílsky grafický dizajnér a návrhár písiem Yomar Augusto, ktorý kreatívnym využitím banánových šupiek vytvoril písmo Nana Serif. Každé písmeno abecedy sa objavilo dočasne namiesto základného motívu na banánoch po celej Európe. Vo videu máme možnosť zhliadnuť celý proces vzniku aj s Yomarovým komentárom.
Toto však nie je prvá inovácia od americkej spoločnosti Chiquita. Pred tromi rokmi sa pokúsila o rebranding loga. Obnoviť alebo ozvláštniť logo mal grafický dizajnér DJ Neff so svojím tímom. Do rebrandingu boli však zapojení aj samotní spotrebitelia, ktorí cez program na oficiálnej stránke banánového gigantu mohli tvoriť vizuály podľa ľubovôle. Jedinou podmienkou ostalo zachovanie modro-žltej farebnosti. Táto požiadavka stála aj na začiatku dvadsaťpäť finálnych nálepiek tvorených Dj Neffom. Slečna Chiquita bola vystriedaná modernými komiksovými postavičkami s jasným cieľom – osloviť mladšiu generáciu.