Pestré a živé – Luhačovice majú novú identitu

Mesto prichádza s vlastným vizuálnym štýlom vôbec poprvýkrát. Výsledok, za ktorým stojí štúdio Toman Design, vzišiel z súťaže organizovanej Czechdesignom.

Aktuálna vizuálna podoba prezentuje Luhačovice nápaditými a živými ilustráciami s dôrazom na tvary a plochy. Ako hovoria sami autori, zakázali si “osvedčené prístupy, kedy sa logo skladá zo syntézy zástupných prvkov, charakteristických pre mesto (architektúra, príroda, pramene).” Dizajnéri sa rozhodli ísť cestou už spomínaných ilustrácií.

Ich vzhľad pôsobí súčasne a zaujme pri prvom kontakte s identitou. Ich finálna podoba je výsledkom detailného ladenia tvarov a farebnosti. Naopak, logo bolo jasné pomerne rýchlo. Je typograficky orientované a jednoduché. Tak, aby kontrastovalo so zvyškom identity.

Kontrast pochopiteľne funguje, no v prípade aplikovania loga ako samostatného symbolu Luhačovíc, môže dochádzať k strate údernosti, ktorá je celkovému vizuálu inak vlastná. Na druhej strane, značka už dávno nerovná sa (iba) logo. Bude zaujímavé sledovať, ako sa nápaditá a pekná koncepcia bude správať v praxi. Určite ide o zaujímavý výsledok a Luhačovice sa môžu tešiť z novej identity.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Idiot – nový animák zo Slovenska

Dnes by sme vám radi predstavili nový slovenský animovaný film. Jeho témou je altruizmus, čí presnejšie jeho nepochopenie.
pokračovanie článku

Letošní vizuál Českého lva ve znamení třicítky

Česká filmová a televizní akademie (ČFTA) rozdá 4. března v pražském Rudolfinu výroční ceny Český lev. Vizuální styl letošního ročníku Českého lva pracuje s číslovkou 30 a odráží tak skutečnost, že prestižní filmová a televizní ocenění budou předána již po třicáté. „Základní koncept je vertikální mřížka a kontrast plochy a linie. Samotná číslovka je masivní tvar složený z jednotlivých prvků, podobně jako se ceny Český lev skládají z jednotlivých kategorií a nominací,“ říká grafická designérka Jana Krchová, která na vizuálu Českého lva spolupracovala s kolegou Ondřejem Fučíkem.
pokračovanie článku

InDesign tip 7: Starý název při exportu

InDesign je výkonný nástroj, ktorý ponúka veľa možností pre zalamovanie a sadzbu dokumentov. Niekedy sa však môže zísť aj…