Obaly pre milióny
Dnes, keď čoraz viac ľudí konzumuje svoje jedlo a nápoje v teréne a takeaway je pomaly štandardom, je dôležité myslieť na to, ako minimalizovať dopad obalov na životné prostredie. K tomuto chcela prispieť aj IKEA, ktorá v spolupráci z BVD Stockholm pripravila novú podobu svojich obalov.
BVD a IKEA sa pri ich tvorbe spojili s talentovanými priemyselnými dizajnérmi a stratégmi s cieľom priniesť zmenu, ktorá bude zmysluplná a zodpovedná – s ohľadom na fakt, že gastro prevádzky švédskej spoločnosti denne obslúžia milióny zákazníkov.
Obaly preto využívajú namiesto jednorazových plastov materiály, ktoré je možné opätovne využiť a zároveň sa snažia čo najviac eliminovať prvky, ktoré nie sú pre samotný obal nevyhnutné.
V jednoduchosti je udržateľnosť
Takeaway kelímky prezentujú jednoduchý dizajn s výrazným Hej! (Ahoj!) vo farbách IKEA. Žltá a modrá sú prítomné aj ako farebné plochy, ktoré dobre kontrastujú so základnou bielou.
Pri tvorbe vychádzali dizajnéri BVD zo spätnej väzby zákazníkov, rešeršovali súčasné trendy obalového dizajnu a hľadali spôsob ako nastaviť koncept, ktorý by ladil s brand filozofiou IKEA. Výsledkom je minimalistický dizajn, ktorý práve vďaka svojej jednoduchosti aspekt udržateľnosti posúva do popredia.
zdroj: iF Design Award, BVD