Nový dizajn obalov jedla pre IKEA získal prestížnu iF Design Award!

Dizajn reaguje na meniace sa návyky ľudí pri stravovaní a ako podmienku si kladie obal bez prvkov, ktoré nie sú nevyhnutne potrebné. Za jeho podobou stoja dizajnéri zo švédskeho BVD. Nové obaly takisto predstavujú odklon od jednorazových plastov.

Obaly pre milióny

Dnes, keď čoraz viac ľudí konzumuje svoje jedlo a nápoje v teréne a takeaway je pomaly štandardom, je dôležité myslieť na to, ako minimalizovať dopad obalov na životné prostredie. K tomuto chcela prispieť aj IKEA, ktorá v spolupráci z BVD Stockholm pripravila novú podobu svojich obalov.

BVD a IKEA sa pri ich tvorbe spojili s talentovanými priemyselnými dizajnérmi a stratégmi s cieľom priniesť zmenu, ktorá bude zmysluplná a zodpovedná – s ohľadom na fakt, že gastro prevádzky švédskej spoločnosti denne obslúžia milióny zákazníkov.

Obaly preto využívajú namiesto jednorazových plastov materiály, ktoré je možné opätovne využiť a zároveň sa snažia čo najviac eliminovať prvky, ktoré nie sú pre samotný obal nevyhnutné.

V jednoduchosti je udržateľnosť

Takeaway kelímky prezentujú jednoduchý dizajn s výrazným Hej! (Ahoj!) vo farbách IKEA. Žltá a modrá sú prítomné aj ako farebné plochy, ktoré dobre kontrastujú so základnou bielou.

Pri tvorbe vychádzali dizajnéri BVD zo spätnej väzby zákazníkov, rešeršovali súčasné trendy obalového dizajnu a hľadali spôsob ako nastaviť koncept, ktorý by ladil s brand filozofiou IKEA. Výsledkom je minimalistický dizajn, ktorý práve vďaka svojej jednoduchosti aspekt udržateľnosti posúva do popredia.

zdroj: iF Design Award, BVD



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Font dňa – Khang

zľava 60% do 12. februára