NETFLIX priznal, že personalizuje dizajn svojich diel podľa užívateľského správania

Už dlhé roky sa Netflix odlišuje personalizáciou – snaží sa o to, aby dostal správny titul správnemu užívateľovi v správnom čase. Nestačí mať len tisíce filmov či seriálov a rôznorodú základňu užívateľov, ktorá zahŕňa viac ako sto miliónov účtov. Je za tým omnoho viac! Prečo by sme si mali vybrať práve titul, ktorý nám odporučí Netflix? Ako nás presvedčia, že stojí za pozornosť? Je za tým malá ale zato veľmi trefná finta.

Vraví sa, že obal predáva a v tomto prípade to platí tiež. Ak Netflix siahne po dobrej titulnej fotke reprezentujúcej umelecké dielo, tak máme vizuálny dôkaz o tom, prečo by sme si dané dielo mali pozrieť. Môže nás upozorniť na obľúbeného herca, či na dramatickú scénu, ktorá vyjadruje podstatu filmu alebo televíznej show. 

Je to ďalší spôsob, akým sa Netflix odlišuje od tradičných mediálnych ponúk: nemáme jeden produkt, ale viac ako 100 miliónov rôznych produktov. Jednen pre každého z našich členov s personalizovanými odporúčaniami a prispôsobenými vizuálnymi produktmi.

Pomocou seriálu Stranger Things vysvetlil Netflix ako generujú titulné fotky jednotlivých diel a zobrazujú sa rôznym užívateľom podľa toho, čo predtým sledovali.

Ako ďalší príklad Netflix uviedol film Good Will Hunting – ak ste sledovali romantické filmy, Minnie Driver a Matt Damon sa na titulnej fotke pobozkajú. Ak ste však predtým sledovali komédie, uvidíte Robina Williamsa. Generátor sa tiež zameriava na konkrétnych hercov. Pulp Fiction zobrazí Umu Thurman alebo Johna Travoltu. Táto personalzácia je generovaná na základe algoritmu, ktorý funguje na základe údajov uložených v systéme Netflixu. Tento proces je ešte v plienkach a nie vždy to vyjde, ale celý tím sa snaží čo najlepšie odhadnúť užívateľské správanie.

Zdroj: medium.com, itsnicethat.com

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Trienále plagátu Trnava 2018

Galéria Jána Koniarka v Trnave organizuje v roku 2018 výročný desiaty ročník súťaže aktuálneho svetového plagátu Trienále plagátu Trnava (TPT).…
pokračovanie článku

Predplaťte si fonty (nielen) od Monotype

Veľký hráč v oblasti typografie nedávno predstavil systém predplatného, s ktorým môžu záujemci získať prístup k rozsiahlemu katalógu populárnych písiem. Ďalšia…
pokračovanie článku

IKEA inak – s novým logom

Redizajnovať značku, o ktorej si myslíte, že by sa jej zišiel update. Tak znelo zadanie od magazínu Icon v rámci…