Neplánovaná expanzia Starbucks v Bangkoku

Nechať sa pri tvorbe loga inšpirovať je väčšinou nevyhnutné. Zdá sa však, že niekedy to môže zájsť až príliš ďaleko. Celosvetová sieť Starbucks sa aktuálne snaží vyhrať spor s lokálkou z Bangkoku, ktorej logo až nepríjemne pripomína ich bielo-zelenú morskú pannu.

Kaviarenský stánok, ktorý nesie názov Starbung Coffee (kde som čosi podobné len počul), sa prezentuje logom, ktorý nesie podobné znaky ako originál z amerického Seattlu. Použitá typografia, zelený okraj i figúra bielej farby na čiernom poli – to všetko nesie stopy jasného „odpisovania“.

Postava, ktorá nahradila pôvodného maskota, sa výzorom pohybuje medzi výjavom z náboženstva a príslušníkom hnutia hippies. Za milú by sme mohli považovať i moduláciu v podobe polmesiaca, ktorému šikovný autor pohotovo našiel spoločníka v hviezde, nachádzajúcej sa na po oboch stranách ústredného motívu. Kto však celú vec vidí menej úsmevne, je práve samotný Starbucks.

Ten žaluje štyridsaťtri ročného Damronga Maslaeho (medzi miestnymi je tento pán známy aj ako „Starbung“), spolu s jeho bratom. Žalobe samozrejme predchádzal list, ktorý reťazec kaviarní z USA adresoval práve im dvom. V ňom žiadal o zastavenie využívania aktuálneho logotypu, ktorý sa stal predmetom takpovediac medzinárodného sporu.

Ako dôvod žaloby Starbucks uviedol porušenie ochrannej známky, ktorou – čuduj sa svete – má svoju identitu ošetrenú. Okrem iného požaduje aj zatknutie oboch súrodencov. Maslae, alebo pán Starbung ak chcete, však stiahnutie loga odmieta. Tvrdí, že jeho priateľ, ktorý ho vytvoril, našiel inšpiráciu vo svojom náboženstve, v Islame. Aj zelená farba vraj pramení priamo tu.

Aby toho nebolo málo, dokonca samotní turisti sa vyznávajú, že tamojší Starbung je lepší neži Starbucks. Aspoň podľa pána Maslaeho. Kto sa v tom má vyznať?

 

zdroj: theguardian.com

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Pohyblivá inšpirácia: Bose

Známa audio značka predstavila svoju prvú animovanú kampaň, ktorou chce svojim fanúšikom a zákazníkom ukázať svoje smerovanie v segmente AR.