Neónové preklady – čínske logotypy pre pokročilých

Ako by asi vyzerali svetoznáme značky, teda ich logotypy, keby boli napríklad v čínštine? Rovnakú otázku si položil aj Mehmet Gözetlik. A tu je jeho odpoveď.

Prichádza v podobe projektu s názvom Chinatown, ktorý obsahuje dvadsať vizuálov. Všetky logá sú stvárnené vo forme neónovej vývesky. Každé jednoo je vlastne prekladom pôvodného dizajnu, so zachovaným vzhľadom a princípmi originálu.

Výsledkom je logo, ktorého typografickú časť s najväčšou pravdepodobnosťou nerozlúštite (vopred sa ospravedlňujeme frekventantom večerného kurzu čínštiny).  Práve vďaka pôvodnej vizuálnej zložke však logo spoľahlivo spoznáte.

Autor týmto počinom chcel poukázať aj na to, aké nezrozumiteľné môže byť písmo, ktorým sa bežne dorozumievame, pre 1,35 miliardy obyvateľov Zeme. K projektu vzniklo aj pekné video, ktoré bližšie ukazuje proces tvorby:

5 1 8 7 6 4 3

Viac „preložených” logotypov ako aj fotiek nájdete na tomto odkaze. Schválne, koľko z nich spoznáte? :)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Ach, tie obaly – Redesign CARPRO

CARPRO je značka, která se stala průkopníkem automobilových výrobků v Evropě i USA. Za více než 10 let získala spousty…
pokračovanie článku

Kníhtlačiareň na chate – The Sherwood Press

Jami Heinricher tento rok oslávila desiate výročie ako majiteľka The Sherwood Press, nevšedne situovanej kníhtlačiarne na okraji Olympie, hlavného…