Munchovo múzeum má novú identitu inšpirovanú autorom aj novým priestorom

Munchmuseet sa rozhodlo presťahovať a začať tak novú éru. Komunikovať v nej jej pomôže aj nový vizuál od North.

Nevyhnutné zmeny

Najznámejším obrazom svetoznámeho nórskeho umelca je nepochybne Výkrik. Munch však za svoj život vytvoril rozsiahle dielo. Také rozsiahle, že aj samotné múzeum zasvätené jeho tvorbe, má problém dostať neuveriteľných 28 000 exponátov pod jednu strechu.

Munchmuseet, ktoré otvorilo ešte v 70. rokoch 20. storočia, sa preto presúva do novej budovy, ktorá má aj svojim tvarom odkazovať na Munchovu nekonvenčnú osobnosť. Podobne ako nová identita, pripravená pre novú epochu.

Dynamické múzeum

Zaujímavý je aj samotný prístup inštitúcie k prezentácii autora a jeho práce. Ten je na míle vzdialený tradičnému konceptu, pri ktorom je múzeum skôr mauzóleum – statickou expozíciou, kam stačí zavítať raz.

Munchmuseet na to ide z opačného konca a chce priniesť dynamiku, otvorenosť a koncept neustále sa meniacej expozíciie. Na prezentáciu Munchovho diela preto zvykne využívať aj iných umelcov a umelecké formy, ktoré slúžia ako optika pre pohľad na samotného Muncha.

Dizajnéri z Northu zo začiatku zvažovali názorné stvárnenie Munchovej tvorby v identite, ale rozhodli sa pre menej doslovný prístup, ktorý by lepšie reflektoval to, čo Munchmuseet naozaj je. Ide o dramatický odklon (alebo náklon?) od predošlého loga, ktoré bolo výrazne konzervatívne s názvom inštitúcie predeleným horizontálnou linkou.

Staré vs. nové

Farebnosť

Custom typografia

Výsledkom je silná a súčasne pôsobiaca identita, ktorá dokáže osloviť aj novú generáciu návštevníkov. V jej centre stojí dramatické backslanted písmo na mieru od Radima Peška, ktoré obsahuje rezy Italic, Reverse ItalicRegular. Typografia je odkazom na novú budovu od španielskych architektov Estudio Herreros. Tá sa v hornej štvrtine nakláňa smerom k mestu a je inšpirovaná fotografiou umelca v podobnej póze.

Výsledkom je jednoduché no efektné logo, princíp, ktorý zaujme na prvý pohľad. Či už sa nachádza umiestnený cez obrazy alebo ako typograficky orientované plagáty a ďalšie výstupy. Identita pracuje s výraznou kombináciou čiernej a červenej, ktorú ďalej dopĺňajú aj subtílnejšie odtiene pre flexibilnú prácu s farbami v rámci komunikácie.

zdroj: Munchmuseet

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Nová kampaň IKEA: Stolík za 3 kávy?

Podľa najnovšej printovej kampane švédskej značky je to možné. Pozrite sa na ďalšie príklady toho, aké dostupné sú…