Lučenec včera predstavil novú vizuálnu identitu. Jej autormi sú Dávid Koronczi a Martina Szabóová zo štúdia Pinchof.
Jednotný vizuálny štýl bude aplikovaný v internej aj externej komunikácii mesta, či už so samosprávnymi orgánmi, partnerskými mestami alebo so zahraničím. Podľa hovorkyne mesta Michaely Hrnčiarovej bude logo “integrálnym doplnkom klasických komunikačných prvkov mesta, ktorými sú erb, vlajka a pečať.”
Moderné aj historické
Súťaže sa zúčastnilo celkovo 24 prác – každý z autorov mohol poslať maximálne dva návrhy. Tie museli pozostávať z návrhu loga, jeho rozkreslenia na sieti, farebných verzií, aplikácií, fontov či explikácie návrhu loga. Hlavnými charakteristikami loga mali byť vysoká výpovedná hodnota, jasná koncepcia, dynamickosť, zapamätateľnosť, aktuálnosť či možnosť ďalšieho rozvoja identity v budúcnosti.
Autori sa inšpirovali spojením a porovnaním minulosti a prítomnosti Lučenca. Logotyp podľa Martiny Szabóovej odráža bohatú minulosť mesta, ktoré bolo dôležitým obchodným i kultúrnym strediskom. V súčasnosti však vnímajú autori aj dynamický rozvoj mesta. Práve tento vývoj odráža aj samotná typografia v rámci loga, ktorá od pätkového písma prechádza ku sans serifu a zároveň sa zosilňuje aj hrúbka ťahov jednotlivých znakov. Farebne logo čerpá z heraldiky mesta, autori však priniesli určité osvieženie palety.
Návrhy vyberalo mesto aj dizajnéri
Predložené návrhy posudzovala odborná porota, v ktorej sa zišli dizajnéri i zástupcovia mesta. Grafický dizajn zastupovali Martina Úradníček, Emil Drličiak a Róbert Parš – na základe odporúčania Slovenského centra dizajnu. Víťazný návrh autorskej dvojice získal odmenu 2000 eur.
Vizuálny štýl je v súčasnej dobe postupne aplikovaný v rámci printových a propagačných materiálov.
Vizuálnu identitu a jej dizajn manuál nájdete TU.
zdroj: nasnovohrad.sme.sk