Kreativita v outdoorovej reklame prilákala mladých ľudí!

Súťaž o najlepší a najkreatívnejší návrh outdoorovej reklamy na návesoch kamiónov „Navrhni svoj kamión a presláv sa!“ prilákala desiatky súťažiacich z Českej republiky a Slovenska!

Spoločnosť ADTRUCKS, ktorá v ČR a SR ponúka umiestnenia reklamy na návesoch kamiónov usporiadala prvý ročník súťaže v kreativite návrhov. Do súťaže sa zapojili desiatky mladých študentov, grafikov, kreatívcov a fanúšikov, ktorí vytvorili spoločne viac ako 145 grafických návrhov návesov kamiónov. Súťaž bola prezentovaná nielen na vysokých a stredných školách v Čechách a na Slovensku, ale zaslúženej pozornosti sa jej dostalo aj v odborných printových médiách, na webstránkach ktoré sa zaoberajú grafikou a dizajnom, ako aj na sociálnych sieťach a komunite mladých kreatívnych ľudí v oboch krajinách.

„Cieľom súťaže bolo zapojiť do celého procesu mladých ľudí, ktorí majú originálny a neošúchaný pohľad na reklamu a marketing, pretože práve takýto pohľad je v našej branži potrebný“ hovorí Andrej Dula, spolumajiteľ spoločnosti ADTRUCKS s.r.o. „Práve z tohto dôvodu sme usporiadali sériu prednášok na školách a zapojili do celého projektu študentov dizajnu, marketingu, obchodu a komunikácie, teda budúcich členov marketingovej branže. Záujem študentov a mladých ľudí o zapojenie sa do našej súťaže predčil všetky naše očakávania a potvrdil náš predpoklad, že takáto forma reklamy a prezentácie je pre mladšiu generáciu príťažlivá.“

Súťažilo sa v dvoch kategóriách: „Podpor svoju krajinu“ a „Produktová reklama.“ Napriek očakávaniam organizátora súťaže prišlo veľa súťažných návrhov aj v kategórii na podporu Českej republiky a Slovenska, dokonca porovnateľne s návrhmi v kategórii Produktová reklama.

Odborná porota v zložení:

Róbert Slovák /Partner Respect APP, Prezident Art Director´s Club Slovakia/, Branislav Polák /CEO Starmedia CO./ Starcom MediaVest Group/, Vladimír Slivka /Creative Director, Mark BBDO/, Dagmar Lesáková /Katedra Marketingu, Ekonomická univerzita v Bratislave/, Marek Mikle /Head of Department Corporate and Marketing Communication, VÚB/, Ľuboš Borovský /Zástupca riaditeľa inzerce, ECOPRESS/, Daniel Köppl /Šéfredaktor, Marketing SalesMedia/, Stanislav Baláž  /Senior Brand Manager, Red Bull/, Richard Stiebitz /Creative Director, Wunderman/, Milan Kašík /Prorektor pre marketing a propagáciu, Vysoká škola finanční a správní/, Marta Berková /Media Buyer, Aegis Media/, Barbora Malá /Head of marketing communications, Czech Tourism/

rozhodla, že víťazom súťaže „Navrhni kamión a presláv sa“ v kategórii ,, Podpor svoju krajinu“ sa stal Michal Novák so súťažným návrhom ,,Čo Čech to muzikant“ Víťazný návrh spoločnosť ADTRUCKS umiestni na kamión ADTRUCKS a bude 6 mesiacov brázdiť najfrekventovanejšie cesty Čiech a Slovenska. Počas 6 mesiacov ho bude mať možnosť denne vidieť viac ako 70 000 ľudí a každý mesiac prejde viac ako 11 000 kilometrov.

Michal Novák popisuje svoju cestu k nápadu na víťazný kamión takto: „Je len málo oblastí, o ktorých sa dá povedať, že sú v nich Češi svetovo známi. Jednou z nich je jednoznačne hudba. Mená ako Dvořák, Smetana a Janáček pozná každý milovník klasickej hudby. Nie každý ale vie, že rodiskom týchto veľkých skladateľov je malá krajina uprostred Európy. Nie každý vie, že v tejto krajine aj skutočne platilo „Čo Čech, to muzikant“. Preto som navrhol kamión, ktorý by Českú republiku propagoval ako muzikálnu veľmoc.“

Stanislav Baláž /Senior Brand Manager, Red Bull/, člen odbornej poroty víťazný návrh ohodnotil slovami: „Púšťa sa inou cestou ako ostatné návrhy, netrvá na trojrozmernosti a odkazuje na zaužívané príslovie, pričom sa klávesy ideálne hodia na daný formát.“

 

Výsledky súťaže „Navrhni si kamión a presláv sa“

Kategória: „Podpor svoju krajinu“

1. miesto:  Michal Novák, Michael Praha, návrh: o Čech to muzikant

1. Michal Novak

Stanislav Baláž /Senior Brand Manager, Red Bull/, člen odbornej poroty víťazný návrh ohodnotil slovami: „Púšťa sa inou cestou ako ostatné návrhy, netrvá na trojrozmernosti a odkazuje na zaužívané príslovie, pričom sa klávesy ideálne hodia na daný formát.“

 

2. miesto: Daniil Chebotarev, Michael Praha, návrh: Cukor

2. Daniil Chebotarev

„Zaujal ma prístup k propagácii krajiny cestou drobností, ktoré majú pôvod v ČR. Zvlášť keď sa podarí prepojiť s vizualizáciou na prívese.“ Píše o návrhu Barbora Malá /Head of marketing communications, Czech Tourism/

 

3. miesto: Alena Závodná, Ekonomická univerzita Bratislava, návrh:  Vysoké Tatry

3.-Alena-Zavodna-580x280

„Pozitíva: čisté, jasné línie;  práca s farbami;  potenciál eyecatchingu“. Takto ohodnotila návrh Dagmar Lesáková /Katedra Marketingu, Ekonomická univerzita v Bratislavě/

 

 

Výsledky súťaže „Navrhni si kamión a presláv sa“

Kategória: „ Produktová reklama“

  

1. miesto: Erik Klimo, Paneurópská univerzita Bratislava, návrh: Kníhkupectvo a kaviareň, Martinus.sk

1.P. Erik Klimo

„Čisté výtvarné spracovanie s využitím návesu kamióna, jasný produktový odkaz na knihy ako produkt kníhkupectva s prezentáciou služby kaviarne, vizuálne pútavé a neprehliadnuteľné v rýchlosti -jednoducho priestorové a čitateľné.“  Vyjadril sa k návrhu Marek Mikle /Head of Department Corporate and Marketing Communication, VÚB/

 

2. miesto: Marcel Pánik, Univerzita Tomáše Bati Zlín, návrh: Teekanne

2.P. Marcel Panik

„Zrozumiteľná komunikácia, ktorá je aj jednoducho identifikovateľná zo vzdialenosti. Dobrý branding. Ako plus vidím aj „priznanie“ inšpirácie. Plus aj za reálnejší produkt.“ Napísal vo svojom hodnotení Daniel Köppl /šéfredaktor, Marketing SalesMedia/

3. miesto: Tomáš Vrábel, Paneurópská vysoká škola Bratislava, návrh: TV Samsung

3.P. Tomas Vrabel

„Vlastnosť nosiča je výborne využitá na demonštráciu benefitu produktu (šírky obrazovky).“ Róbert Slovák /Partner Respect APP, Prezident, Art Director´s Club Slovakia/

 

 

ADTRUCKS kamióny predstavujú prémiové outdoorové médium s pôsobnosťou v celé Európe. Reklamné nosiče zaujmú samotnou veľkosťou reklamnej plochy, vysokými hodnotami zásahu a možnosťou skutočných 3D efektov, ktoré žiadne iné outdoorové médium neposkytuje. ADTRUCKS sú vhodné médium najmä pre silné nadnárodné značky, pri vhodnej stratégii však aj pre lokálne značky s celoštátnou pôsobnosťou. ADTRUCKS sú dynamickým médiom, ktoré je neustále v pohybe, s vysokými hodnotami zásahu cieľovej skupiny a vďaka precíznemu plánovaniu tratí aj s dobrou možnosťou špecifikácie cieľových skupín. Viac informácií nájdete na www.adtrucks.eu.

8 comments
  1. Hodne slabe. Klavesy uplne nezaujimave, prislovie vzadu nema vacsina ludi sancu precitat. Kocky ako tak, ale tiez nic extra. Tatry uplne zle, navyse to typo – hroza. Martinus asi najlepsi, aj ked podla mna by bol zaujimavejsi s viacerymi radmi polic a velkym mnozstvom knih. Caj uplne zly, ak sa k tomu nepostavim v presne vymedzenom uhle, ale napriklad zboku, ako by ho videla vacsina ludi, vidim len nesurode ciary. TV ako tak, ale tiez sa dal napad vyuzit lepsie s nejakym motivom v TV, ktory by tiez vyuzival dlzku navesu.

    1. Napr. k tomu caju: kamion bol orientovany len z jednoho uhlu, preto autor nejakym sposobom chcel vytvorit priestorovy dojem. Samozrejme v reale by to zadne ciary neprenikali do predu.

  2. No neviem, neviem… ak je toto to NAJlepšie čo sa v danej súťaži objavilo asi celú súťaž mali STOPnúť… Je to skôr handa československého dizajnu, grafiky :-(

  3. neda mi to sa nevyjadriť k tymto navrhom, teda hlavne k jednemu. Neviem co ma Alena Zavodna s Dagmar Lesakovou ale takyto navrh by spravilo 5rocne dieta. Kreativita na bode mrazu – Slovensko = Tatry? To tu skutocne nic ine nemame len Tatry, v ktorych su aj tak mizerne sluzby? Zjavne slecna Zavodna v Tatrach nikdy nebola a graficky program sa naucila za vikend. Pani Lesakova „čisté, jasné línie; práca s farbami..“ to ste narychlo vycitali z nejakej knizky? Farby uplne spatne, pouzitie pisma jedna katastrofa. Videl som vela spatnej grafiky ale tato dobija prve priecky. Dufam ze sa to nikde neobjavi lebo to je velka hanba grafickeho dizajnu a katedry marketingu na EU v Bratislave.

    1. Ten argument o tatrach je dost mimo.

      Ak ti pride klient s tym ze chce nejaky material o produkte, tiez mu povies ze ale ten produkt je nahovno, nech radsej robi letak pre konkurencny produkt?

      1. nepochopil si to… kazdeho pri Slovensku napadnu Tatry, reklama je o kreativite a inom uhle pohladu, to co tam je velmi kreativne nie je. Je to jednoducho biedne.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Toormix v Praze a Ústí nad Labem

24. a 25. září 2013 pro­běhne pod­zimní pokra­čování před­náš­ko­vého cyklu de.sign. Do Prahy a do Ústí nad Labem při­je­dou zástupci španěl­ského stu­dia…