Kalendár, ktorý sa vracia v čase

Kalendár „Bardejov kedysi a dnes“ prináša to, čo čas odniesol v 12-tich historických fotografiách, ktoré sa na jeho stranách konfrontujú so súčasnosťou.

Jedinečný kalendár ponúka pohľady na 12 vybraných lokalít a v priebehu roka vás prostredníctvom nádherných fotografií prevedie dobami minulými a spomienkami na ne. A to nie len obrazovo, ale aj textovo. Na každej strane totiž nájdete živé komentáre Bardejovčanov.

Nástenný kalendár nesie podtitul „Útržky z minulosti“. Časti spomienok na starý Bardejov a kúpele zachytené na starých čiernobielych fotografiách sa tak vracajú na obrazoch zo súčasnosti a dopĺňajú časy dávno minulé o novú farebnú realitu, ktorú poznáme zo súčasnosti.

04_feb

Autorom kalendára je dizajnér Mário Medzihradský, ktorý spoločne s milovníkom histórie a zberateľom starých fotografií a pohľadníc Bardejova – Ferdinandom Hažlinským, zostavili tento jedinečný kalendár. Vznikol aj vďaka nadšeniu, ktoré prejavujú členovia v početnej komunite „Bardejov kedysi a dnes“, ktorú na sociálnej sieti založil tento vášnivý zberateľ s cieľom zhromaždiť na jednom mieste čo najviac fotografií starého Bardejova a okolia. Okrem oživovania spomienok – tých skôr narodených, si skupina aj vydaním kalendára kladie za cieľ oboznámiť súčasnú generáciu o tom, ako sa mesto v plynutí času rozrastalo a menilo svoju tvár.

1

Vydanie v poradí už druhého kalendára „Bardejov kedysi a dnes“ bolo tak jednou z ambícii, ako ešte viac priblížiť ľudom obrazy starého Bardejova novou zaujímavou formou aj mimo virtuálny priestor internetu. Kalendár vystupuje z virtuálneho sveta a prináša spomienky v hmotnejšej podobe a prenáša staré fotografie do súčasnosti. V kalendári nájdete lokality ako pohľad na staré kúpalisko s tribúnou, pohľady na to ako sa menila zástavba v opevnení mesta, bašty hradobného opevnenia, meštianske domy na námestí, staré ulice s jednoduchými roľníckymi domami, výhľady z veže kostola na tri svetové strany a nechýbajú ani snímky z Bardejovských Kúpeľov s ich pôvodnou drevenou architektúrou.

13_nov

Na tvorbu hlavných motívov do kalendára bolo potrebné odfotografovať objekty podľa dobových fotografií z rovnakého miesta a uhla. „Keď sa človek ocitne približne na rovnakom mieste, kde stál fotograf pred desiatkami rokov, zistí ako sa prostredie zmenilo. Vtedy má pocit, že cestuje v čase“, priblížil autor.

Pozoruhodné spojenie minulosti a súčasnosti je v kalendári realizované akousi skladbou útržkov starých fotografií spojených do jedného celistvého obrazu, doplnením chýbajúcej časti, ktorá už vypovedá iný príbeh – posunutý o niekoľko desiatok rokov vpred. Tlačená verzia kalendára tak sčasti prekrýva jednu realitu ďalšou, ktorú už nemáme možnosť zažiť. Webová verzia kalendára nám však umožní nazrieť pod dobový snímok. Na jednom obraze tak máme obe reality súčasne.

www.kedysiadnes.sk

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Konica Minolta ON AIR

Nákup produkčných zariadení a strojov pre industriálnu tlač je náročnou záležitosťou. Pandémia koronavírusu priamy kontakt s odborníkmi, osobnú prezentáciu noviniek či možnosť sa dotknúť vzorových výtlačkov znemožnila. Konica Minolta zareagovala na situáciu pružne a spustila interaktívne prezentácie Konica Minolta ON AIR.
pokračovanie článku

ALFOPA: Prechod k digitálu nám pomohol v podnikaní

Výroba kreatívnych etikiet v čoraz menšom rozsahu, investovanie do nových zariadení, prechod od klasickej tlače k novým digitálnym strojom či získavanie nových zákazníkov. Modernizácia tlačiarne a vyrovnanie sa so súčasnými trendmi vám už nemusí robiť starosti.  Dôkazom, že to ide, je aj spoločnosť ALFOPA.
pokračovanie článku

Vôňa je najväčšie afrodiziakum! Objavte mocné feromónové parfémy

Jedným z ľudských zmyslov je čuch. Pomocou vôní môžeme spoznať druhého človeka rovnako ako pomocou gestikulácie, dotykmi alebo pohľadom. Na vašej vôni si dajte záležať. Vône v podobe parfémov na ľudí silno pôsobia, ovplyvnia emócie, správanie i spomienky. V posledných rokoch sú veľmi obľúbené feromónové parfémy, ktoré zvýšia vašu príťažlivosť.
pokračovanie článku

Konica Minolta sa „predviedla“ na virtual.drupa

212 vystavovateľov z 35 krajín, 125 živých webových relácií. Aj to bola prvá čisto digitálna verzia popredného veľtrhu tlačiarenských technológií virtual.drupa 2021. Konica Minolta na nej ukázala zariadenie AccurioJet KM-1e s novými vylepšeniami či laserový výsek Motioncutter aj pre netradičné formáty.
pokračovanie článku

Konica Minolta na Slovensku s novým generálnym riaditeľom

Novým generálnym riaditeľom značky Konica Minolta na Slovensku sa stal doterajší český riaditeľ Pavel Čurda. Konica Minolta na Slovensku a Čechách tak spájajú svoje sily. Zmena prinesie na oba trhy nové produkty a služby, lepšiu vzájomnú výmenu know-how a kvalitnejšie služby pre zákazníkov.