Po štyridsiatich piatich rokoch strieda svojho predchodcu na tróne nový oficiálny font spoločnosti. Vznikol vďaka spolupráci dizajnovej agentúry Red Peak Branding a typografického štúdia Dalton Maag. Zamýšľané použitie zahŕňa všetky písomné obsahy a média.
Nevýhodou starého písma bol fakt, že bolo dostupné iba v type Latin. Preto bolo potrebné nájsť pre zvyšok písomností podobne vyzerajúce fonty, čo bolo komplikované z hľadiske licencovania. Nové písmo má preto význam najmä v spájaní rozdielnych typov písiem. Vďaka nemu by odteraz mala písomná komunikácia Intelu na všetkých platformách pôsobiť nadväzným, no zároveň jednoduchým dojmom.
Bruno Maag z typo štúdia, ktoré na fonte pracovalo, hovorí v rozhovore pre Creative Review o Intel Clear takto: “Intel potreboval brand font s osobnosťou… aby bol čitateľný tak pre päťočného ako aj osemdesiatročného, pri použití v veľkých i malých veľkostiach, v printe i na obrazovke všetkých zariadení. Aj tých čo ešte neboli vymyslené.”
Nuž, nie práve jednoduchý cieľ. Agentúra pracovala na projekte celý rok. Výsledkom bol čistejší koncept a písmo, ktoré svojim vzhľadom podporuje dojem otvorenosti a ľudskosti. Výzvou bolo napríklad aj aby nové písmo vyzeralo dostatočne moderne a efektívne v rôznych jazykoch, veľkostiach a rozlíšenia. Či už si naň budete pozerať na tablete, mobile alebo (klasicky) na počítači. Jednotlivé znaky museli splniť náročne štandardy. Autori si zase museli poradiť si obmedzeniami, ktoré súvisia s dizajnom pre mobilné zariadenia. Bolo nutné, aby boli písmená dostatočne vzdušné, aby to na malom displeji nepôsobilo príliš preplnene.
Práce na písme Intel Clear stále pokračujú. Aktuálne sú už dostupné Latin, Greek a Cyrillic varianty.
zdroj: designtaxi.com