Zmena od základov
Veľké značky ako Colgate sa v poslednom období snažia prichádzať s obalmi, ktoré sú šetrnejšie k planéte a životnému prostrediu, no idú na to po malých krôčikoch. Napríklad aj pokiaľ ide o samotný tvar obalu, ktorý stále ostáva tubou, ktorú vytlačíte do poslednej molekuly (alebo kým na to máte trpezlivosť) a vyhodíte. A potom znova. A znova.
Koncept, ktorý vytvorili TATABI Studio, mení prístup k dizajnu pasty od základov. Namiesto puritánskeho spracovania prináša celkom nový objekt. IKI je navrhnutý ako zásobník z recyklovaného plastu, do ktorého môžete opakovane dopĺňať svoju obľúbenú pastu. Pre výmenu náplne stačí otvoriť dno obalu a vymeniť obsah.
Úvodným impulzom pre vznik dizajnu bola tohtoročná situácia okolo nového koronavírusu. Dizajnéri trávili viac času doma a tak si viac všímali aj obyčajné predmety, ktoré máme v domácnosti a napadlo im, že ich skúsia navrhnúť inak. Viac vizuálne a koncepčne.
Inšpirácia zážitkom
Proces priebežne zdieľali na sociálnych sieťach, kde sa do neho mohli zapojiť aj ich sledovatelia a podieľať sa na výbere názvu, podoby loga aj samotného obalu.
Inšpiráciou pre jeho vzhľad bol zážitok z kúpania na ostrove Menorca, ktorí si dizajnéri spájajú s pokojom, prírodou a sviežosťou. Tieto aspekty sa im podarilo reflektovať vo vizuálnom spracovaní IKI. Ostrov je známy zodpovedným prístupom k životnému prostrediu, čo korešponduje s filozofiou nového brandu.
Zaujímavým zážitkom pri tvorbe dizajnu bola aj tvorba mockupov. Špecifiká, ktoré so sebou prináša práca z domu, kedy nemáte prístup k svojim dodávateľom a bežným podmienkami, prinútili autorov pri tvorbe prezentačných fotografií posunúť svoje kreatívne hranice.
IKI zatiaľ ostáva konceptom. Ostáva dúfať, že zaujme a časom sa možno stane realitou.
zdroj: TATABI Studio