Getty Images s embedovaním fotografií celkom zadarmo – naozaj?

Najväčšia fotobanka nedávno bezplatne sprístupnila časť svojej databázy. Milióny fotografií zadarmo – to znie skutočne lákavo. Jednoducho si pekné obrázky označené symbolom </> embedujete na svoj web a hotovo. Nič však nie je čierne ani biele. V čom je teda háčik?

Aby sme boli presnejší, háčikov má novinka hneď niekoľko. Prvým je, že fotky môžete využiť len na nekomerčné účely. Jediný možný spôsob, ako tento druh obsahu využiť je v redakčnej činnosti. Uplatnenie preto treba vidieť prevažne v publikačných platformách a na sociálnych sieťach.  Koniec koncov, to sa dalo čakať. Ak fotkou zarábate, neexistuje logický dôvod, prečo by ste za to nemali platiť. Ak teda tá fotka nie je vaša.

Menej predvídateľným a známym faktom je možnosť sledovania návštevníkov vášho webu, ktorá z embedovania pre Getty Images vyplýva. Služba tak môže získavať dôležité údaje, ktoré jej dokážu ozrejmiť viac zo správania ľudí.

Potom sú tu ešte dve veci, ktoré vám môžu pokaziť náladu. Embedovaný obrázok sa na vašej stránke objaví v IFRAME, ktorý obsahuje údaje o autorovi a vlastníkoch fotografie, ale aj logo Getty Images. Ide tak o určitú formu reklamy, ktorú ako protislužbu poskytujete za zdieľaný obsah. A nakoniec – čo je na celej veci „najlepšie“, fotografie má Getty celkom pod kontrolou aj po tom, čo sa objavia na vašej stránke. Ak sa ich teda rozhodne zo svojho portfólia stiahnuť, zmiznú rovnako aj vám.

Pekné na projekte je, že sa Getty snaží takouto cestou obmedziť ilegálne nakladanie s fotografiami, podobne ako to robí Spotify s hudbou (I keď i tu je namieste diskusia o plusoch a mínusoch, ktoré prináša). Nový obchodný model spoločnosti však nie je niečím, k čomu celkom sedí slovné spojenie „úplne zadarmo“. Údaje o spotrebiteľoch, reklama a regulácia embedovaného obsahu sú tou cenou, ktorú pri využití služby zaplatíte. Rozhodnutie, či sa vám to oplatí, zostáva na vás.

zdroj: mashable.com

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Kdo vyhraje papír a tisk pro svou knihu? Soutěž Book in Progress #3 zná své finalisty a láká na celodenní konferenci s výjimečnými osobnostmi české designérské špičky.

Do třetího ročníku soutěže Book in Progress, ve které je možné vyhrát papír a tisk na svůj projekt v hodnotě 300.000 Kč, se přihlásilo 50 skvělých knižních projektů z České republiky i Slovenska. Odborná porota vybrala deset nejlepších, kteří se utkají o výhru v rámci konference o knihách 29. listopadu od 10 hodin v Centru Architektury a Městského Plánování v Praze. Konferenci můžete sledovat živě na platformách Youtube nebo Facebook.
pokračovanie článku

Ach, tie obaly – Machiyenga

Machiyenga je prémiová čokoláda z Cuzca v Peru, ktorej výrobcovia vyznávajú filozofiu bean-to-bar. Názov produktu je inšpirovaný starobylou domorodou komunitou,…