Vy ste si nevšimli? Nuž, nie ste jediní. Sociálna sieť totiž prišla s redizajnom, ktorý sa skrýva najmä v detailoch. Zmena je taká nenápadná, že si ju všimol len málokto. To, že čosi „nie je v poriadku”, postrehol prvý portál Brand New. Ako je to možné?
Skrátene „f” logo zostalo zachované, zmenil sa iba celý wordmark, ktorý značka používa bez výraznejších zásahov od roku 2005, kedy bol vytvorený. Za pôvodným logom stojí agentúra Cuban Council zo San Francisa.
Aktuálny update prišiel na svet v domácej kuchyni Facebooku. Spolupracoval na ňom aj autor písma Klavika, ktoré predstavuje východisko pre samotné logo, Eric Olsen. A prečo vlastne bolo potrebné redizajnovať? Facebook vidí dôvody v modernizácii a snahe o to, aby sociálna sieť pôsobila priateľskejším dojmom.
Podľa Josha Higginsa, Creative Directora Facebooku, sociálna sieť v roku 2005 ešte iba začínala a vtedy bolo cieľom najmä pôsobiť vyspelo a seriózne. V súčasnosti, keď je postavenie Facebooku pevne ukotvené, nastal čas modernizovať. Po preskúmaní viacerých možností dospeli k názoru, že nie je potrebný úplny redizajn. Výsledkom je custom písmo, ktoré má odrážať to, kde je značka v súčasnoti a akým smerom sa chce uberať.
Nové vs. pôvodné
Hlavnou a najvýraznejšou z týchto nenápadných premien je výmena dvojposchodového písmena „a” za jednoposchodové. Úprav sa však samozrejme dočkali aj iné písmená. Vo všeobecnosti možno povedať, že nové logo sa vybralo cestou pravidelnejších, zaoblenejších tvarov. Oproti predchodcovi pôsobí opäť o čosi menej nápadne.
Reakcie na novú podobu loga sú rôzne. Nechýbajú také, ktoré možno zhrnúť vetou: Logo má v názve Facebook, ale nie je to Facebook. Jedným dychom však možno dodať aj to, že po desiatich rokoch používania jedného loga je vždy ťažké prijať to nové. Ak je ale to nové dobré, obvykle to časom príde.
underconsideration.com