V tom prípade tu máme pre vás zopár knižných tipov.
New Vintage Type: Classic Fonts for the Digital Age
Ako ovplyvňujú „vintage“ typy písiem súčasnú vizuálnu komunikáciu? Túto otázku si položili historici v oblasti grafického dizajnu Steven Heller a Gail Andersonová a zostavili publikáciu zo 400 inšpiratívnymi príkladmi využitia klasických typov písiem. Každý z príkladov (filmové plagáty, obaly magazínov, reklamné pútače…) je doplnený, okrem informácie aké fonty obsahuje, aj o komentár tvorcov prípadne súčasných dizajnérov, ak ide o staršiu grafiku.
A History of Graphic Design for Rainy Days
Čo je to grafický dizajn? Odpovede na túto otázku poskytlo už mnoho publikácií, tie však zväčša iba rozvádzali známe poučky. Hravá, ilustrovaná prechádzka naprieč dejinami grafického dizajnu – kniha A History of Graphic Design for Rainy Days, je však iná.
Na prvé počutie celkom jednoduchú otázku, čo vlastne je ten grafický dizajn, položil aj chlapec Kiddo svojmu starému otcovi, vyslúženému grafikovi. A on, aby obsiahol všetko podstatné, zobral vnuka na vzrušujúcu cestu do minulosti. Starý otec postupne vďaka stroju času ukáže Kiddovi napríklad význam secesie, poľského plagátu alebo postmodernizmu.
Jednoduché a pútavé predstavovanie dôležitých ľudí a nápadov, ktoré sformovali dnešnú podobu grafického dizajnu núka myšlienku, že kniha by pokojne mohla poslúžiť aj ako školská pomôcka alebo ako darček pre potomka, ktorý prejavuje známky záujmu o to, čo robí jeho rodič (a zároveň má v obľube angličtinu).
Mimochodom, vedeli ste, že prvým písmom, ktoré sa prechádzalo po Mesiaci, bola Futura?
Signs for peace
Kniha Signs for peace je výsledkom niekoľkoročného zbierania znakov, symbolov, fotografií, plagátov, titulných strán denníkov, malieb… znázorňujúcich rôzne podoby mieru. Inštitút Design2context na čele s Ruedim Baurom tak zostavil rozsiahlu zbierku obsahujúcu niekoľko súčasných aj minulých pohľadov na stav pokoja, zhody a rešpektu z odlišných častí sveta.
Šesťsto strán knihy je rozdelených do sto piatich abecedných sekcií. Písmeno B napríklad pokrýva pojmy Balkans, Beauty, Bomb, Buddha, Burma.
Pantone: The 20th Century in Color
Niekedy začiatkom 60tych rokov pracovník polygrafickej spoločnosti Pantone, Lawrence Herbert, prišiel s univerzálnym komunikačným systémom na zladenie farieb pre dizajnérov, tlačiarov a klientov. Ďalší zamestnanci americkej spoločnosti Leatrice Eiseman a Keith Recker sa o 50 rokov neskôr rozhodli vytvoriť sprievodcu 20. storočím. A to s využitím práve Herbertovho systému farieb. S kurátorským prístupom autorov v opise farieb, ktoré dominovali v každej dekáde a dôvodmi prečo sa práve tie stali populárnymi, vznikol neobyčajný pohľad na kultúrne míľniky 20. storočia.
Popular lies about graphic design
Kniha je pokusom úspešného britského grafika a art directora Craiga Warda odhaliť mylné predstavy, polopravdy a klamstvá o grafickom dizajne. Craig sa postupne venuje známym jednovetným domnienkam ako:
An education in design is pointless.
The client is always right.
Comic Sans is the worst typeface ever created. …
Z osobných skúsenosti momentálne v New Yorku pracujúceho dizajnéra, ktorý už stihol spolupracovať aj s mnohými svetovými značkami, vznikla síce rozmerom malá, ale vtipná a priamočiara kniha, ničiaca všetky klišé s ktorými sa grafik stretáva takmer každý deň.