Eastern Design Conference sa po covid pauze vracia a opäť ponúkne to naj z dizajnu

Organizátori pozvali do Košíc úspešných dizajnérov a animátorov, celosvetovo známe štúdia aj umelcov, či výhercu ceny Oskára Čepana . Spolu sa účastníci môžu tešiť na 18 spíkrov v priebehu dvoch dní.

Program v niekoľkých smeroch

V treťom ročníku sa organizátori – košický dizajnér Roman Juhás a producent Ľuboš Bišto vracajú k esencii konferencie, ktorou bolo najmä vytváranie komunity a osobné stretávanie sa. Vysvetľuje Ľuboš Bišto:

“Počas pandémie sme sa nemohli stretávať a to nás často pripravilo o osobné skúsenosti a prepojenia, ktoré boli často v centre dizajnérskej komunity.”

Silným programom však dávajú zároveň najavo, že majú ambíciu konferenciu naďalej rozvíjať .

“Tento rok v našom programe účastníci nájdu nielen dizajnérov ale aj umelcov, ktorí síce tvoria inak, ale zároveň ukazujú ako univerzálna kreativita ovplyvňuje každého z nás.” dodal Roman Juhás.

Tohtoročný program konferencie ponúkne hneď niekoľko línií. Účastníci sa môžu tešiť na dizajnérky a dizajnérov, ktorí zo svojich krajín odišli, pracujú na svetových projektoch a domov sa pravidelne vracajú zdieľať skúsenosti. Ďalšiu líniu predstavujú tí, ktorí síce ostali doma, pôsobia na globálnych projektoch, no doma sa im nedostáva rovnakej pozornosti.

“Pri skladaní programu vždy premýšľame o tom, či prednáška bude relevantná pre náš kontext – či prednáška má aj praktické využitie. Nie je jednoduché aplikovať poznatky z prednášok o dizajne z New Yorku, pretože lokálne budgety, konvencie a myslenie sú značne odlišné,” dodal Ľuboš Bišto.

Rôzne formáty prezentácii sú nastavené tak, aby umožnili účastníkom dozvedieť sa od prezentujúcich čo najviac detailov.  Jazykom konferencie je slovenčina a angličtina, všetky prezentácie sú však simultánne prekladané do slovenčiny alebo naopak.

Na koho sa môžete na Eastern Design Conference 2022 tešiť 

Michal Slovák

Michal Slovák je grafický dizajnér, ktorý sa špecializuje na tvorbu vizuálnych identít a obalový dizajn. Pracoval na viac ako stovke projektoch so spoločnosťami z celého sveta. Od Hondurasu cez New York až po Melbourne. Jeho dizajny viete nájsť už na viac ako 40 miliónoch obaloch a niektoré z nich pre čokolády Lyra dostali aj medzinárodné alebo domáce ocenenia za dizajn.

Veronika Rút Fullerová

UX Dizajnérka, ktorá študovala v Zlíne av Belgicku a zameriava sa jednak na branding značiek a jednak na komfort užívateľov v meste. Od roku 2011 je na voľnej nohe, posledné tri roky vedie design štúdio. Pre Brno vytvorila prvý český komplexný manuál pre reklamu v meste, ktorý sa stal vzorom pre ostatné mestá naprieč republikou. Spracovala Manuál pre kultivované stanice pre Správu železníc, ktorý sa venuje umiestňovaniu reklám na všetkých vlakových staniciach v Česku. V spolupráci s Plzenským Prazdrojom vytvorila nový systém práce s reklamou ich partnerských prevádzok v Česku a na Slovensku.

Peter Olah

Peter Olah je priemyselný, produktový a interiérový dizajnér s bohatými skúsenosťami zo spolupráce s medzinárodnými spoločnosťami ako Škoda Auto, Volkswagen, Audi, Lamborghini, Ford, Adidas, Davidoff, MontBlanc, Heineken, či sklárne ako Preciosa a Lasvit. Jeho návrhy získali mnoho medzinárodných ocenení, okrem iného niekoľkonásobnú cenu Red Dot Award, cenu ICSID Design Excellence award či Slovenskú národnú cenu za dizajn. V súčasnosti pôsobí ako šéfdizajnér interiérov pre automobilku Škoda Auto a tiež ako docent na Fakulte Architektúry a Dizajnu na Slovenskej technickej univerzite.

Vladimir 518

Zakladateľ labelu a vydavateľstva BiggBoss, jeden z najdlhšie pôsobiacich rapperov na českej scéne, člen kapely PSH, legenda graffiti scény, výtvarník, autor scénografií pre experimentálnu divadelnú skupinu TOW, autor knižnej a dokumentárnej série Kmeny, autor doposiaľ najrozsiahlejšej publikácie o stigmatizovanej predrevolučnej architektúre Architektura 58–89. 518 prichádza na Eastern hovoriť o čerpaní hybnej energie z lokálneho kontextu 20. storočia v Československu pri vytváraní populárnych projektov v hudobnom, filmovom a vydavateľskom priemysle.

Kickie Chudikova

Kickie vytvára výrazné designy, ktoré sú odvážne, vyvolávajú emócie, no zároveň sú estetické príjemné a rezonujúce u širokého publika. Vďaka silnému citu pre detail, Kickie verí že veci, ktoré sú dobre navrhnuté a ľahko sa používajú majú trvalú hodnotu kedže sú to práve tieto veci, ktoré sa majú uchovávať a odovzdávať ďalším generáciám. Kickie vyštudovala priemyselný dizajn a v roku 2020 v New Yorku založila svoje rovnomenné štúdio. Pracuje pre medzinárodné spoločnosti ale tiež navrhuje zberateľské predmety s cieľom pozdvihnúť prežívanie ľudí a prinášať iskru radosti do každodenného života.

A takto vyzerala konferencia v roku 2019

zdroj: Eastern Design Conference

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Ako vznikajú značky – online

Vojdete do predajne s kozmetikou a je vám tam príjemne. Prechádzate sa a strávite tam oveľa viac času ako ste pôvodne zamýšľali. Pekný interiér, kvety, prítmie, vôňa. Toto je značka.