Dopravný podnik v Budapešti a jeho nová identita

Začiatkom minulého roku Budapešť spustila novú trať metra. Ruka v ruka s tým prišla snaha o zlepšenie navigácie v rámci dopravnej siete mesta a jednotlivých uzlov. Bolo preto potrebné vytvoriť aj jednotný vizuálny systém, ktorý by zastrešil všetko formy verejnej prepravy.

Riešením sa zdalo byť navrhnutie zjednocujúceho a rozsiahleho systému značiek. Hneď v úvodných fázach projektu však dizajnéri prišli na to, že v skutočnosti neexistuje nejaké spojenie medzi jednotlivými prostriedkami verejenj dopravy. Budapešť teda vypísala tender, do ktorého pozvalo budapeštianske dizajnové štúdiá.

Od verejnej súťaže dopravný podnik mesta očakával, že prinesie výsledok v podobe nadväznej série lôg pre metro, riečnu a pozemnú prepravu. Víťazom sa stalo štúdio Hidden Characters, ktoré tvorí dvojica dizajnérov – Daniel NagyPeter Orbán.

aaa66f20040227.55d07eb2d4b7f

babae120040227.55d07eb2d5bf8

Tí navrhli vizuálnu identitu, ktorá zjednocuje jednotlivé súčasti dopravného systému mesta, vďaka čomu vytvára funkčný podklad pre efektnú navigáciu cestujúcich naprieč mestom a jeho rôznymi formami transportu.

7  10 511

Koncept, s ktorým dvojica prišla je založený na typografických symboloch, ktoré vychádzajú so začiatočných písmen každého z 3 podsystémov dopravy v Budapešti. Zdvojené línie v určitých častiach písmen zase majú evokovať dojem tratí, resp. liniek na mape a tým aj dynamiku pohybu, ktorá k cestovaniu neodmysliteľne patrí.

3

1

8

Podrobnejšie si môžete projekt pozrieť na Behance.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Noc osobností dizajnu

4. september o 20:00 Connect Coworking, CVERNOVKA, Páričkova 18, 3. poschodie, 821 08 Bratislava, Slovakia Získať lístky
pokračovanie článku

Absolut fľaše v PANTONE odtieňoch

Ako by asi vyzeralo spojenie PANTONE a Absolut? Odpoveď na túto otázku vám môže dať projekt grafického dizajnéra, ktorý…
pokračovanie článku

S dynamom pod krídlami – nová identita Sokola

Známa športová organizácia našich západných susedov čerstvo rebrandovala. Hlavnými cieľmi novej vizuality sú nielen zmeniť vnímanie značky v očiach…
pokračovanie článku

1000 farieb v jedinom puzzle

Puzzle môže mať mnoho podôb ale iba jeden princíp. Toto tvrdenie platilo však iba dovtedy, kým Clemens Habicht…
pokračovanie článku

Nový partner – Zevrix

Pribudol nám nový partner. Ide o firmu spoločnosť Zevrix z kanadského Toronta, ktorá sa zaoberá navrhovaním riešení pre prácu s grafikou.