Identita médií môže mať mnoho tvári. Často záleží na samotnom médiu, jeho filozofii. Niekto chce byť seriózny a tak aj komunikuje smerom k svojej cieľovej skupine. Iný – ako napríklad Radio Phénix – sa nebojí sviežeho prístupu. Pozrite sa, ako taká identita potom vyzerá v praxi.
Pestré inšpirácie
Prácami svetoznámeho dizajnéra Dietera Ramsa či flat dizajn. To sú prvky, z ktorých kreatívny tím caenskeho Murmure vyskladal novú tvár rádia. Hlavnou prioritou bolo podľa briefu navrhnúť identitu, ktorá bude vyzerať veľmi moderne a jedinečne.
V agentúre teda prišli s konceptom inšpirovaným práve tvorbou spomínaného Rampsa pre Braun v období päťdesiatych a šesťdesiatych rokov. Využitie sviežeho a pestrého vizuálneho jazyka v kombinácii jasnými farbami a výraznými symbolmi skutočne dáva identite Radio Phénix všetky predpoklady, aby vynikla.
Staré vs. nové
Pôvodné logo stanice bolo rámcované červenou plochou, v ktorej bol tak trochu klaustrofobicky umiestnený názov a frekvencia. Vizuálny update z dielne Murmure prichádza s lepším a funkčným riešením. To je založená na typografii, ktorá jednoduchým spôsobom komunikuje podstatné informácie.
Písma, ktoré sa v rámci novej identity využívajú, sú Nexa a Nexa Slab.
92.7
Kampaň, ktorá komunikuje nový vzhľad sa sústreďuje okolo snáď najdôležitejšieho údaju pre rádio. Frekvencia 92.7, na ktorej môžu poslucháči Phénix naladiť, je dômyselne a s nemalou dávkou vtipu zakomponovaná do jednotlivých vizuálov. Či už ide o hodiny, bezpečnostný mechanizmus sejfu alebo váhu, pozornému oku zvláštne číslo neunikne.
Príklady aplikácie v praxi
Páči sa vám identita? Viac si môžete pozrieť na Behance Murmure.