DESIGN.S predstaví produktový a priemyslový dizajn z celého sveta

Technické muzeum v Brne prináša už 6. ročník medzinárodného bienále, ktoré sa tentoraz uskutoční v online podobe.

Projekty študentov z celého sveta

Výstavu je možné “navštíviť” od 23. júna. Napriek súčasnej situácii a mnohým obmedzeniam, sa však určite je na čo tešiť. Organizátori totiž hovoria o rekordnom počte prihlásených prác od študentov z Taiwanu, Veľkej Británie, Portugalska, Švédska i ďalších krajín.

Študentské bienále má tento rok aj novú kategóriu, ktorú približuje jedna z autoriek projektu, Klára Šikulová:

„Omezení v souvislosti s pandemií přinesla ve výsledku množství pozitivních podnětů. V reakci na současnou situaci jsme otevřeli novou soutěžní kategorii Design za časů koronaviru, který si klade za cíl reflektovat právě téma návrhů a výroby ochranných pomůcek, které si zaslouží pozornost technologů a výrobců, stejně jako designérů.“

Do tejto súťažnej sekcie sa môžu okrem študentov prihlásiť aj pedagógovia a komerčné subjekty, ktoré s nimi spolupracujú. Možnosť prihlásiť sa trvá do 13. septembra 2020.

Dizajn, ktorý reaguje na súčasné výzvy

Ak sa rozhodnete virtuálne zavítať na výstavu k tohtoročnému bienále, čaká na vás 121 prác, ktoré odborná porota vybrala do finálnej prehliadky. Tešiť sa môžete na šperky, interiérový aj textilný dizajn. Bienále sa snaží klásť dôraz aj na súčasnosť. Chýbať preto nebudú ani projekty zamerané na aktuálne témy – záchranu včelstva alebo čistenie vodných plôch od odpadu. Do výberu sa dostalo aj viacero prác z kategórie priemyselného dizajnu – napríklad pneumobil určený pre robotickú výrobu. V neposlednom rade sa na výstave stretnete aj s projektmi, ktoré sa venujú dizajnu pre ľudí s určitým obmedzením.

Virtuálnu výstavu bude možné vidieť prostredníctvom online prezentácie od 23. 6. do 29. 9. 2020 na webe projektu.

Bienále je spoločným projektom Technického muzea, Vysokého učení technického v Brne a Univerzity Tomáše Bati v Zlíne.

zdroj: Design.S

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Electrolux predstavil redizajn identity

Nová identita nemusí so sebou nutne priniesť prekopanie vizuálu značky do základov. Často je to skôr o jemných úpravach a faceliftoch.…