Vizuál, jak se paIII – Praha 3 má novú identitu

Návrh od Jakub Vaněk Studio sa rozvíja okolo hravého uchopenia symbolu rímskej trojky a výsledkom je svieži vizuálny štýl.

Inšpirované miestom a zážitkami

Dizajnéri pri tvorbe svojho konceptu chceli, aby si ho obyvatelia osvojili a identita začala následne dýchať samostatne. V dotazníku, ktorý bol súčasťou tvorivého procesu, získali dôležitú spätnú väzbu a informácie priamo od ľudí, ktorí v mestskej časti žijú.

Spoločným menovateľom boli susedské vzťahy a typické pavlače. Vizuál preto založili práve na motíve stretávania sa a medziľudskej interakcie. Žižkov ponúka množstvo zaujímavých miest. Práve ony môžu spájať rôzne cieľové skupiny. A zároveň sú aj niečím, k čomu sa viažu spomienky.

Nápad, ktorý možno tvarovať

Autori chceli, aby logo, ktoré bude lokalita využívať, nebolo “iba logom, ktoré sa umiestni do ľavého horného rohu”. Prišli tak s jednoduchým, no o to zábavnejším prvkom troch vertikálnych čiar, ktoré vyjadrujú číslo 3. To je však iba začiatok. Ako ukazujú vizualizácie k identite, práve vďaka jednoduchosti prvku je možné ho obmieňať. Komunikácia mestskej časti tak prináša prekvapivé a zábavné pointy.

Písmo Vegan od českého Superior Type

Žižkov AKA “Šiškov” je známy problémom s psími exkrementmi. Aj tento motív je možné uchopiť vtipne a efektívne tak motivovať k zmene.

Súčasťou návrhu je aj apka Digitální pavlač, ktorá má vrátiť šmrnc pavlačiam a motivovať ľudí k združovaniu a vzájomnej pomoci.

V dvojkolovej súťaži organizovanej CZECHDESIGNom sa zišlo veľké množstvo návrhov. Podľa slov Jiřího Ptáčka, starostu Prahy 3, na víťazovi sa nakoniec zhodla celá porota. Oslovil svieži a zapamätateľný štýl aj možnosti ďalšej práce s nápadom.

 

 

zdroj: jakub-vanek.cz

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť