Pre neziskovku Loono, ktorá sa venuje prevencii pohlavných a ďalších ochorení, ju vytvorila kreatívna agentúra Isobar. V kampanie nie je núdza o rôzne múdra, ktoré sú inšpirované dobre známymi prísloviami. Zameriavajú sa však na zdôrazňovanie významu ochrany pred HIV nákazou, správneho používanía kondómu či pravidelného testovania.
Ako hovorí riaditeľka neziskovky, Blanka Sigmundová, s ohľadom na súčasnú situáciu, kedy svet ohrozuje aj iný vírus, bolo potrebné tón kampane vhodne nastaviť:
“Od začiatku sme vedeli, že nechcem vírusom HIV iba strašiť, ale chceme viesť komunikáciu v pozitívnom duchu. Odľahčenie a určitá dávka provokácie je prítomná vo všetkých aktivitách, ktoré robíme.”
Poňatie kampane je tak optimistické a myšlienky prevencie a ochrany sexuálneho zdravia sú adresátovi podané s nadhľadom. Michal Kotulek, kreatívny riaditeľ Isobaru:
“Využili sme niekoľko známych ľudových múdrostí, ktoré sme nakazili témou prevencie nákazy HIV. Príťažlivosti celej minimalistickej série vtipných prísloví pomáha aj hravý falický font.”
Kampaň bola spustená 28. júla a vidieť ju môžete online, na sociálnych sieťach či počas eventov Loono. Chystá sa aj merch, ktorý bude visieť na eshope neziskovky – počas leta tu nájdete tričká, odznaky či samolepky. V pláne je aj spolupráca s výrobcom prezervatívov.
zdroj: Mediar