Na začiatku bola továreň na kosti
Podnik Andrého Citroëna bol založený v roku 1919. Pôvodné logo bolo inšpirované jeho prvou spoločnosťou, ktorá sa venovala obrábaniu kovov, okrem iného aj výrobe ozubených kolies so vzorom rybacej kosti.
Odtiaľ práve vzišiel symbol, ktorý sa na kapotách citroënov objavuje od samého začiatku, samozrejme s určitými obmenami. Tá posledná sa udiala pred šiestimi rokmi. Vtedy došlo k zjednodušeniu loga – zmizol metalický efekt aj farebnosť. Tvarovo však ostalo pri siluete z roku 2009, ktorá bola riadne “prifúknutou” variáciou na pôvodný dvojšíp – podobne, ako keď Peugeot postupne vykŕmil svojho leva.
Vývoj loga v čase
(Historické) minimum
Nové logo naopak cestuje výrazne do minulosti, za svojimi predchodcami z prvej polovice 20. storočia. Najbližšie má k úplne pôvodnému dizajnu z roku 1919. Podobne ako iné veľké značky (nielen) z automobilového segmentu, aj Citroën volí minimalistickú estetiku v jednej farbe. V porovnaní s predchodcom ide určite o vylepšenie. Motív vzoru je sebavedomejší a elegantnejší. Efektne pôsobia aj 3D vizualizácie samotného symbolu, ktoré lavírujú medzi ostrými hranami a mäkkým lomením v strede.
Takisto wordmark prešiel premenou, ktorá však čiastočne tvarovo nadväzuje na posledné iterácie. Zachované ostalo malé n na konci názvu, iné znaky však prešli výraznou premenou. Rušivo môže pôsobiť prehláska nad e, ktorá tvarovo nekorešponduje s líniami zvyšku. Súčasťou identity je aj písmo na mieru Citroën Type v niekoľkých rezoch, či paleta nových farieb.
zdroj: Stellantis