Carlsberg pokračuje s tvorbou svojej zelenej fľaše

Ekologický rozmer sa dostáva do popredia aj v obalovom dizajne. Príkladom môže byť prototyp, ktorý od roku 2015 vyvíja Carlsberg v spolupráci so špecialistami na packaging.

Sýtené nápoje akým je aj pivo obvykle vidíme v obaloch zo skla, plastu, či hliníka, ktoré dokážu nápoj zakonzervovať. Tieto materiály je možné znova spracovať a využiť. Teraz je však na dosah riešenie, ktoré by prinieslo obal vytvorený z udržateľných zdrojov, navyše plne rozložiteľný. Nezabúdajúc na to, že podobný objav by samozrejme mohli využiť aj výrobcovia ostatných nápojov ale aj iných produktov.

V súčasnosti je projekt v štádiu prototypov, ktorých vnútro dokáže nápoj bezpečne udržať v nádobe. Jedna fľaša je na tento účel vybavená tenkým, recyklovaným PET plášťom a druhý variant využíva PEF materiál na prírodnej báze. Konečným cieľom je vytvoriť fľašu, ktorá by neobsahovala žiadne polyméry. K iniciatíve Carlsbergu sa pridala aj Coca-Cola, Absolut či L’Oreal.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Seminář: Hodnocení kvality tisku a měření pro nové reference Fogra 51/52

Nové tiskové reference Fogra51/52 s sebou nesou nutnost měřit tiskové parametry jiným způsobem. Jak tato měření provádět a jak je vyhodnocovat – to si prakticky ukážeme s přístrojem v ruce. Zda a jak splňují tiskové archy hodnoty reference Fogra51/52, když se proměří fotometrem eXact.
pokračovanie článku

Logá, ktoré sa nechystajú do dôchodku I.

Snáď nie je vo vizuálnej identite ktorejkoľvek značky výraznejší prvok než je práve logo. Symbol, ktorý po čase…