Carlsberg pokračuje s tvorbou svojej zelenej fľaše

Ekologický rozmer sa dostáva do popredia aj v obalovom dizajne. Príkladom môže byť prototyp, ktorý od roku 2015 vyvíja Carlsberg v spolupráci so špecialistami na packaging.

Sýtené nápoje akým je aj pivo obvykle vidíme v obaloch zo skla, plastu, či hliníka, ktoré dokážu nápoj zakonzervovať. Tieto materiály je možné znova spracovať a využiť. Teraz je však na dosah riešenie, ktoré by prinieslo obal vytvorený z udržateľných zdrojov, navyše plne rozložiteľný. Nezabúdajúc na to, že podobný objav by samozrejme mohli využiť aj výrobcovia ostatných nápojov ale aj iných produktov.

V súčasnosti je projekt v štádiu prototypov, ktorých vnútro dokáže nápoj bezpečne udržať v nádobe. Jedna fľaša je na tento účel vybavená tenkým, recyklovaným PET plášťom a druhý variant využíva PEF materiál na prírodnej báze. Konečným cieľom je vytvoriť fľašu, ktorá by neobsahovala žiadne polyméry. K iniciatíve Carlsbergu sa pridala aj Coca-Cola, Absolut či L’Oreal.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Národné športové centrum

Pôvodne sme sa chceli vyhnúť hodnoteniam prác. Určite to poznáme, že nie každá zákazka dopadne podľa našich predstáv.
pokračovanie článku

LITOGRAF: kreatívne etikety nás bavia

Nápadité etikety si vyžadujú kreatívne nástroje zušľachťovania. Svoje o tom vie aj Litograf, jedna z najväčších polygrafických spoločností na Slovensku špecializujúca sa na etikety. Ako prvý na Slovensku využívajú vlajkovú loď z dielne Konica Minolta - MGI JETvarnish 3D vo formáte roll to roll.