Carlsberg pokračuje s tvorbou svojej zelenej fľaše

Ekologický rozmer sa dostáva do popredia aj v obalovom dizajne. Príkladom môže byť prototyp, ktorý od roku 2015 vyvíja Carlsberg v spolupráci so špecialistami na packaging.

Sýtené nápoje akým je aj pivo obvykle vidíme v obaloch zo skla, plastu, či hliníka, ktoré dokážu nápoj zakonzervovať. Tieto materiály je možné znova spracovať a využiť. Teraz je však na dosah riešenie, ktoré by prinieslo obal vytvorený z udržateľných zdrojov, navyše plne rozložiteľný. Nezabúdajúc na to, že podobný objav by samozrejme mohli využiť aj výrobcovia ostatných nápojov ale aj iných produktov.

V súčasnosti je projekt v štádiu prototypov, ktorých vnútro dokáže nápoj bezpečne udržať v nádobe. Jedna fľaša je na tento účel vybavená tenkým, recyklovaným PET plášťom a druhý variant využíva PEF materiál na prírodnej báze. Konečným cieľom je vytvoriť fľašu, ktorá by neobsahovala žiadne polyméry. K iniciatíve Carlsbergu sa pridala aj Coca-Cola, Absolut či L’Oreal.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Pôsobivé spojenia ilustrácie a brandingu

Ilustrácia zažíva vo svete rozmach. Stále viac a viac značiek či magazínov využíva práve toto médium na doplnenie obsahov, ktoré…
pokračovanie článku

Hľadáme grafika– M KREO

Do našej reklamnej agentúry v Žiline hľadáme človeka, ktorý postráži grafiku a typografiu vo vizuáloch pre klientov z rôznych oblastí. Kreatívca,…
pokračovanie článku

Dobrý grafický dizajnér – 02. vrstvy a vzhľad

V predchádzajúcom článku som písal, aké dôležité je mať prehľadné vrstvy. Chcem nadviazať a popísať možnosti, ktoré sa nám ponúkajú vo…
pokračovanie článku

Ach, tie obaly – Machiyenga

Machiyenga je prémiová čokoláda z Cuzca v Peru, ktorej výrobcovia vyznávajú filozofiu bean-to-bar. Názov produktu je inšpirovaný starobylou domorodou komunitou,…