Bratislavské kultúrne a informačné stredisko má nové logo!

Bratislavské kultúrne a informačné stredisko (BKIS) bude mať nové logo. V spolupráci so Slovenským centrom dizajnu vybrala táto mestská kultúrna organizácia víťaza súťaže o nové logo BKIS.

Autorom víťazného návrhu je grafická dizajnérka Zuzana Lehocká. Novým logom má BKIS ambíciu dostať sa do lepšieho povedomia širšej verejnosti a jasnejšie komunikovať a propagovať svoje aktivity. Do súťaže o nové logo BKIS sa zapojilo 66 autorov, niektorí prihlásili dva návrhy.

Súťaž bola určená pre profesionálnych grafických dizajnérov a väčšina poslaných návrhov bola kvalitne spracovaná na vysokej vizuálnej a ideovej úrovni. Porota v zložení: Róbert Paršo (grafický dizajnér), Martin Bajaník (grafický dizajnér), Silvia Kružliaková (Slovenské centrum dizajnu), Zuzana Ivašková (Hlavné mesto SR Bratislava), Katarína Hulíková (BKIS), Mário Mihalovič (BKIS) a Barbara Csibreiová (BKIS) ocenila vhodne a prehľadne spracované práce spolu s explikáciami k idei loga a ukážkami jeho použitia.

V prvom kole vybrala porota desať najlepších a najperspektívnejších návrhov. V druhom kole posudzovania prebehla na základe analýzy potrieb zadávateľa širšia diskusia, pri ktorej sa do záverečného hodnotenia napokon dostali štyri práce. Tie sa najviac kvalitatívne a ideovo približovali zadaniu a predstave zadávateľa.

Pri posudzovaní predložených návrhov brala porota do úvahy najmä:

  • ideu a koncept návrhu
  • formu a funkčnosť loga
  • jeho novosť, dobrú čitateľnosť a odlíšiteľnosť
  • estetické a výtvarné pôsobenie loga s variabilnosťou jeho použitia
  • funkčnosť pri použití loga samostatne i v kontexte iných lôg
  • primeranosť a vhodnosť loga pre potreby BKIS
  • variabilitu, účelnosť a perspektívnosť od neho odvodenej vizuálnej identity

Na základe splnenie daných kritérií porota určila nasledovné poradie:

1. miesto získal návrh Zuzany Lehockej
2. miesto získal návrh Dawida Palena z Poľska
3. miesto získal návrh Adriana Jurigu

Nové logo Bratislavského kultúrneho a informačného strediska sa bude používať pri komunikácii
s verejnosťou a propagácii aktivít pri organizovaní podujatí z oblasti kultúry a spoločenského života, ale aj Kurzu sprievodca cestovného ruchu.

Víťazný návrh Zuzany Lehockej

Víťazné logo má kompaktný, vertikálny tvar evokujúci mestské informačné prvky. Obsahuje celú skratku organizácie a vyvoláva asociácie na divadlo, architektúru a mestskú kultúru. Je výrazné, jasne odlíšiteľné, kompozične vyvážené a doplnené o potrebnú typografiu a variabilnú pomlčku. Technicky je použiteľné v online aj offline aplikáciách. Vhodne používa písmo Arcus od slovenského dizajnéra písiem a grafického dizajnéra Sama Čarnokého. Autorka zároveň navrhuje variabilné využitie pridanej pomlčky na komunikáciu ďalších aktivít BKIS, bez potreby riešenia samostatných log, čím by malo dôjsť k výraznému zjednoteniu celej vizuálnej komunikácie BKIS.

Autor: Dawid Palen

Návrh Dawida Palena pozostával z elegantnej, výraznej a kompaktnej typografickej kompozície s použitím fontu Space Grotesk. Dominantnú grafiku umocňuje aj odporúčaná čierna farebnosť loga. Žiaľ, návrh neponúkol dostatočnú podporu ďalším aktivitám BKIS a rieši viac-menej len problém značenia samotnej organizácie.

Autor: Adrian Juriga

Návrh Adriana Jurigu v kontexte ostatných prác zaujal najmä dôrazom na písmeno B, v ktorom sú umiestnené sústredné kružnice. Ponúka zaujímavú a vizuálne sympatickú značku s odkazom na slovo „centrum/stredisko” v Bratislave s miernym retro nádychom. Návrh však neobsahoval celú skratku názvu BKIS a takisto aj znížená variabilita jeho použitia ho napokon odsunula na tretie miesto.

zdroj a foto: BKIS


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Noc online marketingu II.

11. marec, 19:00 – 23:00 Connect Coworking, CVERNOVKA, Páričkova 18, 3. poschodie, 821 08 Bratislava
pokračovanie článku

Volkswagen představil modernizované logo

V loňském roce společnost Volkswagen oznámila, že po skandálu z roku 2015 obnoví svůj symbol, aby ochránila svou pověst. Poté…
pokračovanie článku

DesignPad iOS aplikáciou roka 2013

Macworld, ktorý sa venuje všetkému, na čom rastie nejaké to jabĺčko, vyhlasoval nedávno výsledky svojich každoročných cien. V rámci…