Avast prichádza s novou tvárou

Spoločnosť nedávno predstavila aktualizované logo, ktoré je prvým redizajnom od roku 2010. Nové logo vzniklo interne, v spolupráci s brand agentúrou Siegel + Gale.

Na začiatku cesty k novému logu bola snaha pochopiť, ako značku vnímajú jej zákazníci. Začiatkom roku preto uskutočnil Avast prieskumy vo viacerých krajinách sveta, na ktorých sa zúčastnili tisícky ľudí.

fb_180x180px

Nový symbol loga Avast

Symbol v logu predstavuje amoebu – dobrú baktériu, ktorá požiera vírusy. Tento prvok vytvára zónu okolo iniciály “a”, čo má odkazovať na komunitu okolo Avastu. Objavil sa už v predošlom logu z roku 2010, po novom má čistejší tvar a celkovo zjednodušený vzhľad. Okrem iného podľa spoločnosti navyše pôsobí odlišne v segmente, kde sa identity vyznačujú ostrými hranami a tvarmi. Práve organicky vyzerajúci symbol Avastu je vďaka tejto odlišnosti lepšie zapamätateľný.

Odlišnosť aj cez farbu

Spoločnosť sa pri tvorbe loga zamerala na dôkladný prieskum vizuálnych identít z oblasti, v ktorej pôsobí. Hádate správne – štíty a potom aj odškrtávacie znamienka dominovali v symbolickej rovine. V tej farebnej to boli najmä červená, modrá či žltá. Oranžovej bolo pomenej.

logo_wall

Práve tá je pre Avast charakteristická a určitým spôsobom aj ikonická, preto zostala farbou identity aj po redizajne. Po novom ju však budú dopĺňať odtiene fialovej a tmavomodrej. Toto rozpätie má služiť aj na vyjadrenie emócii. Tmavšie odtiene pre serióznosť, svetlejšie pre odľahčenie.

color_chart

Problémy, ktoré bolo treba vyriešiť

Výkričník. Znak zdôrazňujúci názov spoločnosti, spôsoboval vrásky vo chvíľach, kedy si ho ľudia zamieňali za písmeno “i” a vnímali tak názov ako “Avasti”. Čo bol, samozrejme, trochu problém. Znelo to, akoby spoločnosť vznikla nie v Českej republike ale v Taliansku.

Zároveň sa ako mierne problematický ukázal aj font, ktorým bolo slovo “Avast” napísané. Pri väčšej vzdialenosti sa vyznačoval horšou čitateľnosťou, či nevyváženosťou v pomere k symbolu kvapky. Riešenia týchto problémov ako aj tvorby redizajnu identity sa ujal interný tím dizajnérov.

Vo výsledku bolo cieľom redizajnu osvieženie vizuálu značky, zachovanie toho, čo bolo jedinečné a obľúbené zákazníkmi a vyriešenie spomínaných problémov. Pozrite sa na prerod pôvodného loga v krátkom videu:

Viac o novom logu nájdete na Avast blogu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť

denník detepáka

Klient v zadaní: „keby som mal viac času, si to spravím sám“ denník detepáka      
pokračovanie článku

MockUP loga zadarmo

Stiahnite si tieto dva mockupy log, ktoré môžete využiť pri prezentácii svojej práce profesionálnym spôsobom. Balík obsahuje dva…
pokračovanie článku

Grafik / grafička DTP studio – Brno

REDA a.s. je dynamicky se rozvíjející mezinárodní společnosti, která se zabývá výrobou, prodejem a potiskem reklamních a dárkových předmětů a s tím…
pokračovanie článku

Dobrý nápad: Nová identita Slovenska

Tatry, halušky, história, malebná príroda. Pokiaľ ide o prezentáciu Slovenska, to všetko tu už v určitej podobe bolo. Koncept brandingu,…
pokračovanie článku

April Bundle s 95% zľavou!

Na portáli graphicburger môžete aktuálne nájsť aj nový balík od HungryJPEG. Rozsiahly April Bundle obsahuje až 45 rôznych…