Avast prichádza s novou tvárou

Spoločnosť nedávno predstavila aktualizované logo, ktoré je prvým redizajnom od roku 2010. Nové logo vzniklo interne, v spolupráci s brand agentúrou Siegel + Gale.

Na začiatku cesty k novému logu bola snaha pochopiť, ako značku vnímajú jej zákazníci. Začiatkom roku preto uskutočnil Avast prieskumy vo viacerých krajinách sveta, na ktorých sa zúčastnili tisícky ľudí.

fb_180x180px

Nový symbol loga Avast

Symbol v logu predstavuje amoebu – dobrú baktériu, ktorá požiera vírusy. Tento prvok vytvára zónu okolo iniciály “a”, čo má odkazovať na komunitu okolo Avastu. Objavil sa už v predošlom logu z roku 2010, po novom má čistejší tvar a celkovo zjednodušený vzhľad. Okrem iného podľa spoločnosti navyše pôsobí odlišne v segmente, kde sa identity vyznačujú ostrými hranami a tvarmi. Práve organicky vyzerajúci symbol Avastu je vďaka tejto odlišnosti lepšie zapamätateľný.

Odlišnosť aj cez farbu

Spoločnosť sa pri tvorbe loga zamerala na dôkladný prieskum vizuálnych identít z oblasti, v ktorej pôsobí. Hádate správne – štíty a potom aj odškrtávacie znamienka dominovali v symbolickej rovine. V tej farebnej to boli najmä červená, modrá či žltá. Oranžovej bolo pomenej.

logo_wall

Práve tá je pre Avast charakteristická a určitým spôsobom aj ikonická, preto zostala farbou identity aj po redizajne. Po novom ju však budú dopĺňať odtiene fialovej a tmavomodrej. Toto rozpätie má služiť aj na vyjadrenie emócii. Tmavšie odtiene pre serióznosť, svetlejšie pre odľahčenie.

color_chart

Problémy, ktoré bolo treba vyriešiť

Výkričník. Znak zdôrazňujúci názov spoločnosti, spôsoboval vrásky vo chvíľach, kedy si ho ľudia zamieňali za písmeno “i” a vnímali tak názov ako “Avasti”. Čo bol, samozrejme, trochu problém. Znelo to, akoby spoločnosť vznikla nie v Českej republike ale v Taliansku.

Zároveň sa ako mierne problematický ukázal aj font, ktorým bolo slovo “Avast” napísané. Pri väčšej vzdialenosti sa vyznačoval horšou čitateľnosťou, či nevyváženosťou v pomere k symbolu kvapky. Riešenia týchto problémov ako aj tvorby redizajnu identity sa ujal interný tím dizajnérov.

Vo výsledku bolo cieľom redizajnu osvieženie vizuálu značky, zachovanie toho, čo bolo jedinečné a obľúbené zákazníkmi a vyriešenie spomínaných problémov. Pozrite sa na prerod pôvodného loga v krátkom videu:

Viac o novom logu nájdete na Avast blogu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Redesign Pepsi Twist

Pepsi Twist je cola s citronovou příchutí, která se prodává pouze v některých Evropských státech a Jižní Americe a Asii.