Avast prichádza s novou tvárou

Spoločnosť nedávno predstavila aktualizované logo, ktoré je prvým redizajnom od roku 2010. Nové logo vzniklo interne, v spolupráci s brand agentúrou Siegel + Gale.

Na začiatku cesty k novému logu bola snaha pochopiť, ako značku vnímajú jej zákazníci. Začiatkom roku preto uskutočnil Avast prieskumy vo viacerých krajinách sveta, na ktorých sa zúčastnili tisícky ľudí.

fb_180x180px

Nový symbol loga Avast

Symbol v logu predstavuje amoebu – dobrú baktériu, ktorá požiera vírusy. Tento prvok vytvára zónu okolo iniciály “a”, čo má odkazovať na komunitu okolo Avastu. Objavil sa už v predošlom logu z roku 2010, po novom má čistejší tvar a celkovo zjednodušený vzhľad. Okrem iného podľa spoločnosti navyše pôsobí odlišne v segmente, kde sa identity vyznačujú ostrými hranami a tvarmi. Práve organicky vyzerajúci symbol Avastu je vďaka tejto odlišnosti lepšie zapamätateľný.

Odlišnosť aj cez farbu

Spoločnosť sa pri tvorbe loga zamerala na dôkladný prieskum vizuálnych identít z oblasti, v ktorej pôsobí. Hádate správne – štíty a potom aj odškrtávacie znamienka dominovali v symbolickej rovine. V tej farebnej to boli najmä červená, modrá či žltá. Oranžovej bolo pomenej.

logo_wall

Práve tá je pre Avast charakteristická a určitým spôsobom aj ikonická, preto zostala farbou identity aj po redizajne. Po novom ju však budú dopĺňať odtiene fialovej a tmavomodrej. Toto rozpätie má služiť aj na vyjadrenie emócii. Tmavšie odtiene pre serióznosť, svetlejšie pre odľahčenie.

color_chart

Problémy, ktoré bolo treba vyriešiť

Výkričník. Znak zdôrazňujúci názov spoločnosti, spôsoboval vrásky vo chvíľach, kedy si ho ľudia zamieňali za písmeno “i” a vnímali tak názov ako “Avasti”. Čo bol, samozrejme, trochu problém. Znelo to, akoby spoločnosť vznikla nie v Českej republike ale v Taliansku.

Zároveň sa ako mierne problematický ukázal aj font, ktorým bolo slovo “Avast” napísané. Pri väčšej vzdialenosti sa vyznačoval horšou čitateľnosťou, či nevyváženosťou v pomere k symbolu kvapky. Riešenia týchto problémov ako aj tvorby redizajnu identity sa ujal interný tím dizajnérov.

Vo výsledku bolo cieľom redizajnu osvieženie vizuálu značky, zachovanie toho, čo bolo jedinečné a obľúbené zákazníkmi a vyriešenie spomínaných problémov. Pozrite sa na prerod pôvodného loga v krátkom videu:

Viac o novom logu nájdete na Avast blogu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Chocolate Patrik: Bez kvalitného obalu by sme neboli tak úspešní

Každý dobrý obchodník vie, že obal predáva. Potvrdiť to môže aj výrobca exkluzívnych čokoládových praliniek vyrábaných na mieru z pravej belgickej čokolády – Chocolate Patrik. Okrem kvalitných produktov si sami na mieru vyrábajú aj prémiové personalizované obaly pomocou zariadení od Konica Minolta. Vedia totiž, že ak má niečo dobre chutiť, musí to aj dobre vyzerať.