Novým konceptom boli online rozhovory pre ZDW. Organizátori sa rozprávali s viacerými zaujímavými hosťami. Sandra Kumorowski je marketérkou, ktorá pracoval okrem iného pre Apple a aktuálne učí arts marketing na Columbia Colllege. Zlínske štúdio Creepy rozprávalo príbeh aplikácie Sebou, ktorá vznikla ako reakcia na zavretie gastro prevádzok. Milan Flíček, víťaz Best in Design, rozprával o súčasnej generácii dizajnérov a svojej udržateľnej značke.
Pôvodnou témou festivalu bola spolupráca. Tá sa preniesla do organizátormi kurátorovanom výbere dizajnových spoluprác. Medzi tie najlepšie sa dostali napríklad Čierne diery, mapujúce zabudnúte priemyselné pamiatky na Slovensku, kreatívne partnerstvo Jonathana Quantona a Roba Gonzalesa v podobe štúdia Sawdust a kooperácia Ateliéru textilnej tvorby UMPRUM a holandského Preciosa Ornela (projekt Mise, vize, revize).
Na Instagrame v rámci tohto ročníka ZDW prebiehala aj výzva Sdílím design. Tá mala pomôcť zviditeľniť obľúbeného dizajnéra, upriamiť pozornosť na zaujímavé projekty a podeliť sa o inšpiráciu. Piatkový večer priniesol párty, ktorej sa tentokrát ujalo zoskupenie Teletext. Z pražského štúdia sa virtuálne prenieslo do rodného Zlína a ponúklo vyše trojhodinový set.
Zaujímavou novinkou bola aj Design KANTÝNA na Facebooku, ktorá poskytla priestor pre networking a prepájanie komunity dizajnérov, kde sa môžete zapojiť aj vy. Aktivity Zlin Design Week môžete sledovať na Instagrame, Facebook či oficiálnom webe.
zdroj: ZDW