Česká Asociace Skateboardingu predstavila novú identitu, ktorá sa nesnaží zapáčiť všetkým

Vizuál stojí na výraznom symbole skejtujúceho leva.

Šport. Životný štýl. Umenie. To sú kategórie, do ktorých by skateboarding mohol spadať, možno mu ale práve takéto škatuľkovanie nesedí. Podľa autorov z Frank Atelier je skateboarding neobyčajný šport a preto dostala aj organizácia, ktorá sa mu v Česku venuje, neobyčajný symbol.

Erb pre skejterov

Lev so skateboardom, ktorý odkazuje na heraldické zviera Českej republiky v tradičnej póze, je stvárnený formou, ktorá pripomína kresbu inštalatérskou páskou. Priznáva nedokonalosti, presahy línií a evokuje punk, ktorý je vrytý v DNA samotného skejtovania.

Nápad ako taký je super a zámer poňať logo podobne agresívne a autenticky ako šport, ktorý reprezentuje, takisto. Sú to možno detaily, konkrétne ťahy a zakončenia, o ktorých by sa dalo baviť. Logo ako izolovaná jednotka tieto nedokonalosti prináša do popredia viac a je otázkou, nakoľko je to hra na zámer a do akej miery by si ešte zaslúžilo trochu obrúsiť – nie v zmysle zjemniť, ale dotiahnuť (ako trucky na doske). Jedno je isté, nebude sa páčiť každému. Logo však nikdy nie je láska na prvý pohľad a v prípade provokatívneho dizajnu, akým je lev Českého skateboardingu, to platí dvojnásobne.

Lev na skejte v kontexte

Zároveň treba povedať aj to, že logo (takmer) nikdy nefunguje ako symbol na bielom plátne. Väčšinou sa nachádza v určitom celku ako súčasť vizuálu, spolu s ďašími prvkami. V tomto aspekte nastavený vizuál, ktorý vlastne rozvíja hru z loga, funguje. Či už sa pozeráme na plagáty, merch, polep skeju alebo ďalšie výstupy. Celá identita je – podobne ako logo – výrazná, priamočiara a v dobrom slova zmysle “pouličná”.

zdroj: Czech Skateboarding

foto: Frank Atelier

Ďalšie diely seriálu

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Žilinská univerzita hľadá nový vizuálny štýl

Univerzita vyhlasuje verejnú neanonymnú súťaž návrhov na logo a vizuálny štýl, ktorý sa stane základom pre komunikačnú stratégiu a prezentáciu inštitúcie.