Ako bude vyzerať logo pre TOKYO 2020?

Možno si naň pamätáte. Po nemalej miere kontroverzie je späť. Logo pre olympijské hry Tokyo 2020 má najnovšie vzísť z týchto návrhov.

Uplynul takmer rok odvtedy, čo sa na adresu pôvodného loga a predovšetkým jeho autora zniesla vlna kritiky a obvinený z plagiátorstva. Zdá sa, že proces hľadania “náhradníka” sa konečne chýli ku zdarnému koncu.

Z takmer 15 000 návrhov, ktoré boli v rámci medzinárodnej súťaže prihlásené koncom minulého roku, vybrala porota štvoricu pre shortlist. Po negatívnej skúsenosti sa veľká pozornosť venovala najmä originalite dizajnu, presnejšie jeho originálnemu pôvodu.

Nové návrhy obsahujú prvky šachovníc, farebných vzorov ale aj japonských božstiev či kvety. Každý z nich prichádza ruka v ruke s alternatívnym logom pre paraolympiádu. Pozrite sa na ne:

Print

Šachovnicový emblém v japonskej tradičnej farbe tmavomodrej má vyjadrovať eleganciu a sofistikovanosť Japonska. Motív čerpá z histórie a tradícii samotnej krajiny.

Variácie tvarov majú odrážať pestrosť krajín, kultúr či zmýšľania. Logo má tlmočiť posolstvo jednoty v rozdielnosti.

160323_決定案_修正

Dizajn vyjadruje spojenie dynamizmu športovcov a radosti publika. Zameriava sa na prezentovanie duševnej a fyzickej sily, pohybu a rýchlosti ako aj eufórie plynúcej z vrcholových výkonov.

tko20_032216

Návrh čerpá z tradícií – konkrétne zobrazuje boha vetra a boha hromu. Podobne ako predošlý návrh zdôraznúuje dynamiku pohybu ako aj vypätý moment, kedy športovec pretne cielovú pásku.

Print

Logo má predstavovať rozkvitajúci kvet smerujúci k nebu, čo má odrážať výkony, ktoré podávajú športovci ako aj emócie publika, ktoré ich sleduje z tribún. Opäť ide o tradičný symbol z japonskej histórie a kultúry. V neposlednom rade dizajn odkazuje na napäté očakávanie začiatku podujatia a vrelé privítanie návštevníkov z celého sveta.

 

Ktorý sa návrh sa najviac páči vám?
[poll id=”35″]

1 comment
Pridaj komentár


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Font dňa – Roijer

zľava 72% do 30. januára
pokračovanie článku

Font dňa – Verb

zľava 80%, od 0€, rodina 72 rezov za 28,40€
pokračovanie článku

Ach, tie obaly – JOY

Tento projekt vznikl jako takové malé cvičení pro fiktivní značku JOY, která je zaměřená na produkci a prodej dětských…
pokračovanie článku

BRAND/ BUILDING: prakticky & účelne

13. marec 2014, 17:30 Connect Coworking, CVERNOVKA, Páričkova 18, Bratislava Kurz (možná přesněji výcvik) je postaven pro všechny zájemce…
pokračovanie článku

workshop modrotlače

Vyskúšaš si tradičnú ručnú modrotlač a použiješ tradičné formy s ľudovými motívmi, ale aj vlastnoručne vyrobené formy.