Ako nakrútiť film aj keď nie si dospelák

Nedávno ste si na DeTePe mohli prečítať niečo o AHA! – knihe venujúcej sa slovenským výšivkám. Rozhovor s jej autorom okrem zaujímavých detailov z prípravy a realizácie projektu ukázal aj to, že vydať knihu u nás doma stále nie je celkom jednoduché. Najmä, keď chcete aby bola presne taká, akú ste si ju vymysleli. Ale keď sa to podarí, stojí to za to. To platí aj v prípade knižky, o ktorej bude reč dnes – o Marínke Somarinke.

Knižka pre deti o dievčatku, ktoré v námorníckom tričku s kotvou vytetovanou na ramene, napísala Marka Staviarska. Spolu s bývalou spolužiačkou Zuzkou Dušičkovou z filmovej produkcie na VŠMU založili produkčnú spoločnosť a vydavateľstvo Zum Zum production.

Ako prišiel nápad napísať Marínku Somarinku? Obe kamarátky už počas školy rozmýšľali ako priblížiť film ostatným, najmä deťom. Potom Marka napísala prvú kapitolu a bolo rozhodnuté. A tak vznikla detská knižka a dievčatku, ktoré sa rozhodlo nakrútiť film.

Knižka nenápadným spôsobom, hrou a vtipom približuje postupne celý proces výroby filmu. Všetko sa dozvedáme cez jednotlivé príhody a dobrodružstvé, ktoré hlavní hrdinovia – Marínka, kamaráti Jonáš a Krišpín, mamka a tato a pes Indy – prežívajú. Nechýba ani múdry učiteľ v podobe Marínkinho deda, vyslúžilého scenáristu.

Na vizuálnej stránke knihy sa podieľala ilustrátorka Adela Režná, grafický dizajnér Jakub Dušička a písmo Doko pochádza z dielne typografa Ondreja Jóba, ktorý založil štúdio Urtd.

Marínka_Somarinka_dvojstrany39 natacanie Marínka_Somarinka_dvojstrany7

Ak vás knižka i jej príbeh zaujali, môžete sa tešiť. Na startovači sa jej podarilo vyzbierať požadovanú sumu a tak  ju od 12. novembra nájdete v knihkupectvách a aj na webe Zum Zum production. Viac nájdete aj na Facebook stránke projektu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Knižný tip: 365 přikázání grafického designu

Zeptejte se jakéhokoli grafického designéra na světě, podle čeho vybírá font a barvu a jak postupuje při tvorbě nového layoutu, a nikdy neuslyšíte stejnou odpověď.
pokračovanie článku

Ach, tie obaly – Coffeebreak

Coffeebreak je nová značka v kávovém průmyslu. Jejich výrobky jsou vyrobeny ze 100% arabiky. Tajemství úspěchu spočívá v pečlivém třídění…