Wikipedia chystá rebranding so štúdiom Snøhetta

Neziskovka Wikimedia Foundation, ktorá online encyklopédiu prevádzkuje, oslovila pre tvorbu novej identity nórske štúdio, ktoré sa venuje grafickému, interiérovému aj produktovému dizajnu či architektúre. Nová identita, ktorej cieľom zdôrazniť myšlienku voľného prístupu k poznatkom, vzniká aj v spolupráci s dobrovoľníkmi z komunity.

Tejto fáze predchádzal rok výskumu značky, plánovania stratégie ako aj konzultácií s komunitou. Dizajnéri chcú novú značku postaviť v spolupráci s ľuďmi okolo Wikimedia, čo vyplýva aj z poslania Wikipedie – voľnému prístupu k informáciám.

Wikipedia, ktorá vznikla ešte v roku 2001, sa od svojho spustenia stala jednou z najnavštevovanejších stránok. Dnes ponúka 50 miliónov rôznych článkov v 300 jazykoch, ktoré sa mesačne zobrazujú na viac ako 1,5 miliarde displejov. Obsah pridáva a pravidelne aktualizuje 250 000 dobrovoľníkov.

Tím dizajnérov, ktorý na brandingu Wikipedie pracuje, celý proces dokumentuje a postupuje na základe spätnej väzby od spomínaných dobrovoľníkov. Všetko môžete sledovať online na oficiálnom webe projektu.

O autoroch

Snøhetta je renomované štúdio, ktoré má za sebou prácu na rôznych zaujímavých projektoch. Spomeňme napríklad dizajn nórskych bankoviek, rebranding Nórskych štátnych železníc či identitu pre prvú podmorskú reštauráciu v Európe.

zdroj: Snøhetta

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Žufánek mění design

Lihovar Žufánek uvádí na trh svou redesignovanou hlavní produktovou řadu. Ke změně dochází po 6 letech. Redesign měla na starosti agentura Little Greta. S ní Žufánek v nedávné době pracoval na designu limitovaných edicí a nyní jí svěřil i klíčovou produktovou řadu ovocných destilátů a likérů.
pokračovanie článku

Nová verze TypoSkriptu (1.2.7)

V TypoSkriptu 1.2.0 a novějších bylo objeveno několik závažných chyb v opravě zkratek, které vzikly při optimalizaci kódu.