Celní správa ČR chce vylepšiť svoju vizuálnu prezentáciu. Na novom vizuále chce spolupracovať s dizajnérmi. Identita by mala vzísť zo súťaže, ktorú inštitúcia organizuje s Czechdesign.
Celní správa má pri svojej viacero klasických problémov. Komunikácia je nejednotná, používa sa pri nej viacero variánt loga, farebnosť máva premenlivé odtiene a podobne. Ako hovorí zástupca generálneho riaditeľa plk. Mgr. Jiří Trousil:
„Dlouhodobě nás trápí nejednotnost výstupů a rozpolcená prezentace, což chceme změnit. Naším cílem je, aby nová vizuální identita posílila naši image navenek jak k odborné, tak k laické veřejnosti, ale i na mezinárodní úrovni,“
Víťazná identita, ktorá by mala colníkom slúžiť na prezentáciu navonok, by mala byť nadčasová, jednoduchá a zrozumiteľná. Súčasťou projektu bude aj nový web.
Dvojkolová súťaž je uzavretá a organizátor do nej pozval 8 účastníkov z radov štúdií a dizajnérov. Do druhého kola postúpia maximálne traja súťažiaci. Každý z účastníkov získa za návrh skicovné a víťaz zákazku na realizáciu grafického manuálu na vizuálnu identitu vrátane licencie. V odbornej porote budú predstavené návrhy hodnotiť dizajnéri, teoretici dizajnu a pedagógovia ako aj zástupcovia klienta.
zdroj: czechdesign.cz