Populárny pracovný nástroj Slack práve dostal kontroverzné nové logo. Nahrádza ikonickú farebnú mriežku.
Slack je šikovnou četovacou aplikáciou pre zamestnancov, ktorú obľubujú viaceré spoločnosti, vrátane technologických gigantov ako IBM. Svoje ikonické logo v podobe farebného hashtagu (#) nahrádza novým, viac abstraktným symbolom. Nižšie si môžete porovnať novú identitu s tou pôvodnou.
Dôvod na zmenu ale nie je samoúčelný. Ako spoločnosť popisuje v príspevku na svojom blogu, staré logo bolo veľmi citlivé na umiestnenie, rotáciu a taktiež pozadie. A keď ho niekto osadil na iné ako biele pozadie alebo v inom uhle ako bolo predpísaných 18º, výsledky neboli práve najlepšie.
Aby tomu Slack predišiel, vytvoril niekoľko rôznych verzií loga. To však malo za následok, že každé logo a tlačidlo vyzeralo inak. V rámci zosúladenia firemnej identity sa spoločnosť rozhodla, že vytvorí celkom nový dizajn. Mriežku nahradila kombináciou čiar a četovacích bublín v štyroch farbách, ktoré na prvý pohľad vyzerajú drasticky inak, od pôvodného dizajnu sa však v zásade až tak nelíšia.
V najbližších mesiacoch by zmenou mali postupne prejsť aj ostatné vizuálne prvky značky – web, marketingové materiály a časti rozhrania aplikácií.
Používatelia si na zmenu ešte nezvykli a neprekvapí, že sa na Twitteri pustili do ostrej kritiky. CEO spoločnosti to však zhrnul celkom trefne: o mesiac si na nový vzhľad už snáď nikto nespomenie.
My prediction for this week:
• 7% of people will be write-my-congressperson level ?
• 9% will be ?
• 14% will be ?
• 17% will be ?
• 35% will be ?
• 11% will be ?
• 5% will be ?
• 2% will be ??And a month from now everyone will be ¯_(ツ)_/¯ https://t.co/q3PeVQVFDd
— Stewart Butterfield (@stewart) January 16, 2019