Intel Clear – nový globálny font pre Intel

Po štyridsiatich piatich rokoch strieda svojho predchodcu na tróne nový oficiálny font spoločnosti. Vznikol vďaka spolupráci dizajnovej agentúry Red Peak Branding a typografického štúdia Dalton Maag. Zamýšľané použitie zahŕňa všetky písomné obsahy a média.

Nevýhodou starého písma bol fakt, že bolo dostupné iba v type Latin. Preto bolo potrebné nájsť pre zvyšok písomností podobne vyzerajúce fonty, čo bolo komplikované z hľadiske licencovania. Nové písmo má preto význam najmä v spájaní rozdielnych typov písiem. Vďaka nemu by odteraz mala písomná komunikácia Intelu na všetkých platformách pôsobiť nadväzným, no zároveň jednoduchým dojmom.

Bruno Maag z typo štúdia, ktoré na fonte pracovalo, hovorí v rozhovore pre Creative Review o Intel Clear takto: “Intel potreboval brand font s osobnosťou… aby bol čitateľný tak pre päťočného ako aj osemdesiatročného, pri použití v veľkých i malých veľkostiach, v printe i na obrazovke všetkých zariadení. Aj tých čo ešte neboli vymyslené.”

Nuž, nie práve jednoduchý cieľ. Agentúra pracovala na projekte celý rok. Výsledkom bol čistejší koncept a písmo, ktoré svojim vzhľadom podporuje dojem otvorenosti a ľudskosti. Výzvou bolo napríklad aj aby nové písmo vyzeralo dostatočne moderne a efektívne v rôznych jazykoch, veľkostiach a rozlíšenia. Či už si naň budete pozerať na tablete, mobile alebo (klasicky) na počítači. Jednotlivé znaky museli splniť náročne štandardy. Autori si zase museli poradiť si obmedzeniami, ktoré súvisia s dizajnom pre mobilné zariadenia. Bolo nutné, aby boli písmená dostatočne vzdušné, aby to na malom displeji nepôsobilo príliš preplnene.

bi_tri_lingual evolution-of-writting pope-tweets

Práce na písme Intel Clear stále pokračujú. Aktuálne sú už dostupné Latin, Greek a Cyrillic varianty.

 

zdroj: designtaxi.com

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Písmo a farby

Farba má zázračnú moc. Dokáže ovplyvniť navigáciu vašich očí po stránke alebo emóciu z čítaného textu. Netreba to s ňou však prehnáňať, pretože farba vie narobiť aj veľa škody. Tu je zopár rád, ako premyslene pracovať s farbou pri zalamovaní textu.
pokračovanie článku

Stiahnite si ovocné vzory s rôznymi motívmi

Dnes pre vás máme tip na vzory s motívmi ovocia, ktoré sa skvele hodia k letnému obdobiu. Dali sme dohromady viac ako 10 rôznych vzorov, aby ste ich nemuseli hľadať.
pokračovanie článku

Na love farieb s Color Hunt

Farebnej inšpirácie, zdá sa, nikdy nie je dosť. Dôkazom môže byť aj Color Hunt – nový portál, ktorý vám…
pokračovanie článku

Výhercom pantonovníka sa stal…

Michal Dzubina. Gratulujeme. Ďakujeme aj firme ArtPan s.r.o., ktorá do súťaže venovala vzorkovník farieb PANTONE FORMULA GUIDE solid coated & solid uncoated.…
pokračovanie článku

Rozhodil se mi text! Pošlete mi fonty

Fonty nejsou horké brambory, které si přeposíláme jako tichou poštu tam a zpět. Jak se legálně dostat k těm kvalitním?…