Patríte medzi fotografov, návrhárov, ilustrátorov alebo akýchkoľvek iných kreatívcov, ktorí potrebujú prezentovať svoju prácu chytľavým a profesionálne vizuálnym spôsobom? ShapShapy – grafik a webdizajnér so základňou v Moskve by vás mohol zaujať ním navrhnutou predlohou pre jednoduché, ale pôsobivé predstavenie vašich diel.
Viacúčelová predloha pre portfólio – navrhnutá s dôrazom na jednoduchú úpravu a prispôsobenie sa všetkým vašim ukážkam zručností a prác. Štýl predlohy je zameraný najmä na obrazové prvky a to spôsobom, ktorý okamžite padne divákovi do oka.
Predloha obsahuje
- 26 strán pripravených na tlač
- 300 DPI
- CMYK
- PSD súbory s vrstvami
a zakúpiť ju môžete na autorovej stránke na Creative Markete za relatívne rozumných 15 dolárov:
Živé zobrazenie predlohy nájdete na umelcovom Behance profile, kde si ho môžete prezrieť celé.
Trhy s digitálnymi produktami
Ak vám nami vybraná predloha zrovna nesadla, vrhnite očkom na GraphicRiver. Nájdete tam desiatky ďalších predlôh pre vaše portfólia, ale aj mnoho iných digitálnych produktov. Na internete je stále viac a viac priestoru pre ponuku rozličných digitálnych produktov – rôzne predlohy, stock obrázky, vektorové balíky, textúry a mnohé ďalšie. Pomáha tomu najmä stále vyšší počet trhovísk, kde môže každý kreatívec ponúkať svoje výtvory, určovať si ceny, vytárať balíčky produktov alebo nastavovať špeciálne akcie a zľavy. Virtuálne trhy ako Gumroad alebo The Bazaar prekvitajú zároveň s tým, ako viac a viac ľudí zdieľa svoju prácu so svetom, čo je prínosné pre všetkých. Nakupujúci majú širokú ponuku a vďaka predaju jednotlivých položiek aj veľmi flexibilné ceny. Na druhej strane predávajúci má možnosť svoje diela ponúkať širokému obecenstvu s ešte širším dopytom.
Stať sa predajcom na väčšine známych digitálnych trhoch nie je nič zložité – ide o úplne bežné vytvorenie profilu a následného ponahadzovania jednotlivých produktov, či už sú to snímky, štetce pre Photoshop a Illustrator alebo vektorové balíčky. Každý trh ma nastavené iné pravidla vyplácania a určenu províziu, ktorú vám za poskytovanie predajného miesta a základného CMSka samozrejme stiahnu z tržby, ale pre mnohých to môže stáť za to. Vždy tu je aj možnosť vytvoriť si úplne novú stránku pre predaj vlastných produktov, prípadne ho pridať na už existujúcu vlastnú stránku, to však môže byť komplikované, a zároveň to negarantuje dosiahnutie určitého počtu potenciálnych zákazníkov v porovnaní so známymi a navštevovanými trhoviskami.
Internet je neskutočne rozsiahly a občas nám ujde niečo vzácne, ak preto máte vlastné odporučania na digitálne trhy, podeľte sa o ne v komentároch.