Medium mení logo. Opäť

Platforma prichádza s tretím redizajnom za obdobie posledných päť rokov. Ten najnovší má na svedomí štúdio COLLINS.

Medium, ktoré vzniklo v roku 2012 má dnes 170 miliónov čitateľov. Platforma sa postupne transformovala obsahovo aj svojim poslaním, a podľa slov z oficiálneho vyjadrenia, má byť aj čerstvá zmena vizuality reflexiou týchto zmien.

Cieľom bolo vytvoriť identitu, ktorá bude flexibilnejšia a schopná držať krok s vývojom značky. Preto aj pôvodné kolážové ilustrácie nahradil prístup, ktorý umožňuje z dostupných prvkov tvorbu propagačných materiálov časovo efektívnejšie.

Vizuálny jazyk, ktorý COLLINS nastavil, je vyjadrením príslovia “obrázok má silu tisíc slov” a preto, pracuje identita práve s textom, z písmen tvorí vizuály.

Tento prístup podľa Medium dobre reflektuje podstatu platformy. Pre prispievateľov predstavuje stránka nepopísaný list. Naň začnú postupne pribúdať písmená, ktoré tvoria slová a neskôr vety a myšlienky, ktoré sú obsahovým základom Medium. Priestorové ilustrácie, ktoré pomocou typografie vznikajú majú byť vyjadrením rôznych perspektív prítomných na platforme.

Predtým čierno-biela farebnosť dostala výrazné rozšírenie čo do šírky palety aj jej intenzity, aby podobne ako spomínaná typoilustrácia dala platforme flexibilitu pri vyjadrovaní sa.

Samotné logo, konkrétne jeho textová časť prešla faceliftom, ktoré ponecháva dobre známy základ, takže logotyp pri zbežnom pohľade človek spoľahlivo identifikuje, ale detaily autori redizajnu vyladili pre lepšiu čitateľnosť.

Novinkou je symbol vorený trojicou postupne sa zužujúcich tvarov, ktoré vychádzajú z kruhu. Prečo pribudol tento prvok?

Podľa Medium je ďalšou možnosťou ako pracovať s identitou. Je inšpirovaný jazykom a typografiou, predstavuje bodku. Tá je však akoby v pohybe a má vyjadrovať začatú myšlienku a jej pokračovanie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Coca-Cola přináší vyletněné termo plechovky

Letos v létě udržuje Coca-Cola své fanoušky a plechovky v chladu díky vzrušujícímu vývoji obalu, který spotřebiteli říká, kdy je jejich…