Google predstavil nové logá pre svoje apky

Suita Workspace tak dostala nový, jednotný vizuál, ktorý je však možno až príliš jednotný.

Aplikácie, ktoré boli v minulosti súčasťou takzvanej Gsuite prechádzajú pod nový brand Google Worskpace. Súčasťou rebrandingu je aj redizajn loga pre každú z apiek. Nové logo tak dostal aj Gmail, ktorého obálka teraz v novej štylizácii vyjadruje iniciálu M a je tvorená z farieb značky. Redizajn takisto zdôrazňuje flat estetiku, ktorú vidno aj v ostatných symboloch.

Nové logo pre Gmail

Mailový klient od Google je súčasťou spomínaneho nového brandu, od ktorého si platforma sľubuje väčšiu prepojenosť a flexibilitu. Nástroje ako Drive, CalendarMeet takisto prešli redizajnom, ktorý spája jednotný princíp. Jednotlivé ikony sú tvorené farebnými plochami v brandových odtieňoch, tak ako je to v prípade Gmail loga.

A práve táto uniformita, ktorú nový dizajn prináša, môže byť problémom v reálnom používaní. Stačí si predstaviť situáciu, kedy máte uprostred práce kliknúť na ikonku konkrétneho nástoja, ktorý potrebujete. Bez dlhého sústredenia a premýšľania. Farba je pri logách dôležitým faktorom pre odlišovanie – najmä ak ide o identitu, ktorá má viac úrovní a v rámci nich niekoľko rovnocenných subjektov.

Logá Google nástrojov: staré vs. nové

Ďalšou vecou je silueta loga, ktorá pomáha človeku identifkovať, na akú značku / produkt sa pozerá. V prípade Workspace nástrojov ide o tvary zložené z rôzneho počtu farebných plôch, ktoré vytvárajú daný symbol – trojuholník pre Drive, dokument pre Docs a pod. Štylizácia je však v prípade tohto dizajnu silnejšia ako samotný tvar, vďaka čomu viac vnímate fragmenty, než celok. Nehovoriac o podobnom tvare viacerých z nich či o malej veľkosti, v ktorej sa s logami budú ľudia stretávať najčastejšie. Schopnosť odlíšiť ich nebude samozrejmá.

Rozoznať Drive od Docs nemusí byť v reálnom kontexte a podobnej veľkosti jednoduché

zdroj: Google

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Hyundai vidí v novej kampani aj za roh

Séria printov upriamuje pozornosť na novú funkciu, ktorou sú vozidlá automobilky vybavené. Vďaka technológií No Zone a jej senzoru…
pokračovanie článku

Linotype – The Film

Predstavte si, že máte tridsať a práve ste vynašli niečo, čo zásadným spôsobom zmení svet papiera a tlačeného textu. Ako…