5 najčastejších chýb pri tvorbe loga

Záleží vám na kvalitnom logu vašej značky? Prečítajte si o najčastejších chybách, ktorých sa dopúšťajú grafický dizajnéri pri ich tvorbe.
<

1. Idea

Logo je vizuálnym stvárnením filozofie firmy alebo produktu. Veľa grafických dizajnérov siaha po príťažlivej trendovej forme, ale výpovedná hodnota je pri tom nulová. Aké hodnoty zastáva značka a pomocou akých symbolov by ste ich dokázali vizualizovať?

2. Skicovanie

Logo nekreslite priamo v počítači. Vezmite si papier a ceruzku a začnite skicovať prvé nápady. Vyberte si tie najlepšie a vyčistite ich od zbytočných ťahov. Navrhujte logá, ktoré opakovane dokáže nakresliť aj niekto iný. Práve také logá sú najviac zapamätateľné.

3. Testovanie

Kde všade bude logo použité? Odpovede na tieto otázky vám uľahčia rozhodovanie, aký pomer strán by malo mať výsledné logo. Ideálny je rovnaký pomer strán. Vytvoriť však môžete aj alternatívne orientácie loga. Na web sa hodí logo orientované na šírku, na etiketu orientované na výšku.

4. Štylizácia

Nezabúdajte, že navrhujete logo, nie ilustráciu. Vo výrazových prostriedkoch buďte minimalisti. Myslite na to, že vami navrhnuté logo nebude vždy zobrazené na veľkej ploche. Niekedy bude umiestnené na pere, inokedy vyšité na tričku. Dbajte preto na bezproblémovú aplikáciu a dobrú čitateľnosť.

5. Používanie

Grafik: “Pošlite mi prosím logo v krivkách.”
Klient: “Našiel som iba toto JPG vo veľkosti 200kb.”

Nezabudnite klientovi poslať hotové logo v rôznych formátoch. Pripravte balík, kde bude logo v krivkách vo formáte EPS alebo AI a logo v bitmapových formátoch ako JPG alebo PNG s priehľadným pozadím.

Ak sa chcete naučiť o tvorbe loga ešte viac navštívte náš workshop Nakresli si logo.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Florida Panthers má nové logo

Klub NHL vznikol ešte v roku 1993 a jeho predošlé logo zdobilo dresy hráčov neuveriteľných 23 rokov. Za novou identitou…