Rok 2014, ktorý sa len nedávno skončil, bol pre viaceré značky rokom, kedy predstavili svoju vynovenú tvár. Pozrite sa ako sa im to podarilo.
V prípade, že ste majiteľom úspešnej značky a rozhodnete sa, že je načase vdýchnuť vizuálnej identite nový život, môžete spočiatku naraziť na rozpačité či negatívne reakcie. To je však vcelku normálne, logo je predsa niečo, čo je ľuďom dôverne známe a tak niekedy iba neradi pripúšťajú potrebu zmeny. To staré bolo lepšie – veta, ktorú často počuť práve po predstavení čerstvého redizajnu. Teraz, keď už nie sú nové logá horúce ako bratislavské rožky vytiahnuté z rúry, čo na ne poviete?
Visa
Logo, o ktorom sme písali už v čase jeho uvedenia, je charakteristické svojou nenápadnosťou. Nie, že by to v tomto prípade bolo niečo zlé. Naopak, nie je to vôbec na škodu.
Pôvodné vs. aktuálne logo
Nová podoba vizuálu, ktorý uzrel svetlo sveta ešte v Januári, šiel ruka v ruke so zmenou claimu z pôvodného pre každého, kdekoľvek na sme kdekoľvek chcete byť vy. Jemný redizajn s vypusteným žltým prvkom a úpravou farebnosti sa predstavil v rámci televíznej reklamy počas Olympijskych hier.
https://www.youtube.com/watch?v=ITocLRGQAek
Lipton
V treťom mesiaci uplynulého roku sme mohli byť svedkami toho, ako svetoznáma značka čajov ukázala svoje nové logo. Oproti predošlému dizajnu vyniká zjednodušeným vzhľadom, vďaka čomu logo ako celok pôsobí čistejšie. Písmu zase vďačí za lepšiu čitateľnosť.
Aktuálne logo
Jeho predchodca sa očividne dobre osvedčil – vystriedaný bol až po dvanástich rokoch. Uvidíme, ako si poradí nástupca. Viacerí ho totiž prirovnávajú k logu Lays (tie čipsy, viete :)). Ako sa zdá vám?
Birds Eye
V marci sa tiež predstavilo nové logo Birds Eye. Podobne, ako veľa iných redizajnov, ktoré sme sledovali v roku 2014 aj tento sa niesol v duchu zjednodušovania. Pôvodná verzia identity obsahovala aj ilustráciu kapitána, ktorý však pre rok 2015 loď opustil. Celoeurópsky oživenie značky vyšlo spoločnosť na 60 miliónov libier.
Aktuálne logo
Netflix
O mesiac neskôr, v apríli, uviedla svoje nové logo aj služba Netflix. Stalo sa tak v rámci traileru na seriál Orange is the New Black. Aktuálna verzia loga je „ľahšia” o tieň, ktorý v predošlom logu dopĺňal inak čisto typografické logo. Účelom bolo zabezpečiť identite súčasný a minimalistický vzhľad.
Aktuálne logo
Tak, to boli prvé z nových log. Čítajte aj nabudúce :)
zdroj: creativebloq.com