We Love Graphic Design

Tento rok sa po tretí krát uskutoční v Kodani sympózium grafického dizajnu nazvané výstižne – We Love Graphic Design. Cieľom októbrového stretnutia je prostredníctvom prednášok ukázať mladým dizajnérom v publiku rôznorodosť grafického dizajnu – nové výzvy a možnosti, tiež poskytnúť rady a skúsenosti pri komunikácii so zadávateľmi.

Aj pred rokom sa divadlo Bremen Teater v srdci pol miliónovej Kodane na jeden deň pohrúžilo do prednášok niekoľkých svetových dizajnérov, ktorí prišli inšpirovať a zároveň sa nechali inšpirovať svojimi kolegami. Všetci sa zhodujú, že pre nich je len veľmi nejasná hranica medzi životom a prácou. V pozitívnom slova zmysle.

 

Jessica Hische

Vo svojom štúdiu Title Case v San Franciscu sa Jessica Hische venuje hlavne navrhovaniu písiem. Ak ste videli film Až vyjde mesiac (Moonrise Kingdom), tak ste videli aj jej prácu. Tak ako filmy od Wesa Andersona, aj jej hravá tvorba je potešením pre oči.

Jessice platia za to, že celý deň kreslí, cestuje po svete, aby prednášala na konferenciách a stretávala ľudí, ktorých obdivuje. Za všetkým však stála tvrdá práca ešte na vysokej škole. Priznáva, že nevie, či by teraz fyzicky zvládla také šialené tempo. A pritom Jessica stále nemá ani tridsať rokov. Známou sa stala vďaka práci pre klientov, ale aj pre svoje osobné, bočné projekty. Web dizajn robí jedine vo voľnom čase. Vytvorila tak už niekoľko mikro-stránok, nápomocných a zároveň zábavných. Medzi jej voľnočasové aktivity patrí taktiež usporadúvanie workshopov všade tam, kde je o ňu záujem. A záujem je o ňu veľký. Taký bol však už pred jej zaradením do zoznamu „30 pod 30 v umení a dizajne“ časopisu Forbes.

Každému prax hľadajúcemu mladému dizajnérovi radí, aby sa, vždy keď to to pôjde, stretával s každým osobne. Máte väčšiu šancu byť neskôr zamestnaný, ak vás ľudia už poznajú, a to nielen z vášho portfólia a životopisu.
„To, čo pomôže vašej kariére, je stále nahliadať na možnosť, že môžete byť ešte lepším.“
Viac o Jessice a jej tvorbe sa dozviete aj v tomto videu – vimeo.com/60556612

Sarah Illenberger nedávno vyšla vo vydavateľstve Gestalten jej prvá monografia.
Rodená Mníchovčanka, teraz so sídlom v kultúrnom uzle Európy – Berlíne, je označovaná za konceptuálnu fotografku s bláznivými nápadmi. Jej diela nie sú generované na počítači, sú výsledkom dôkladnej ručnej práce. Vytvorila si unikátny a silný vizuálny jazyk, v ktorom sa stretáva humor s láskou k detailu, abstrakcia s realitou. Odmieta byť limitovaná len grafickými programami, väčšinou pracuje s každodennými materiálmi – papier, jedlo, textílie, drevo.

Sarah si myslí, že rozdiel medzi grafickými dizajnérmi v súčasnosti a tými z minulých desaťročí tkvie v tom, že teraz sa už od dizajnérov očakáva prejavenie vlastného názoru. To, čo je príznačné pre jej tvorbu – pozeranie sa na veci naokolo inak, radí aj začínajúcim dizajnérom. Nezavrhovať hneď chyby či náhody, ktoré vznikajú v pracovnom procese, ale naopak pretransformovať ich na svoje výhody. Občas sa stáva, že z náhod alebo z niečoho, čo sme najprv označili ako chybu, vznikajú tie najzaujímavejšie práce.

Sarah Illenberger odporúča, aby mladí dizajnéri netrávili dni nalepení na umeleckých a dizajnérskych blogoch, ale hľadali inšpiráciu mimo počítača. To isté radí (nielen) svojim študentom aj James Victore. To podstatné, čo potrebujú k tvorbe, sa nachádza v nich, nie mimo nich. Nepotrebujú sa s niekým porovnávať.

James Victore je samouk, nezávislý umelec a dizajnér. Jeho plagáty sú súčasťou stálych zbierok najvýznamnejších múzeí a galérií (od Palais du Louvre po múzeum dizajnu Gestaltung v Zürichu). V súčasnosti so svojou manželkou Laurou a pomocníkom Chrisom vedú malé grafické štúdio v New Yorku. James okrem School of Visual Arts v New Yorku prednáša a vyučuje po celom svete. Aj v hlavnom meste Dánska hovoril o práci grafických dizajnérov. Práci, ktorá by nemala byť o tom, aby ste spravili radosť svojmu šéfovi či zadávateľovi, ale divákovi – zákazníkovi, ktorý s ňou príde do kontaktu. Potrebné je do svojich výstupov – vizuálnej komunikácie dať niečo zo seba, vlastných pocitov. Inak svojej práci nebudete nikdy veriť a zamestnanie vás môže len ubíjať. James Victore je kritik perfekcionizmu. Ten je podľa neho zabijakom kreativity a času. V tvorbe predsa nemôže ísť o to, či nastavíte v InDesigne správnu medzeru medzi písmenami, ale o to, čo poviete a ako to poviete.

Na stránke organizátorov môžete zhliadnuť všetky prednášky v celej ich dĺžke.

1003437_476032575808461_670138916_n

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Opera predstavila nové logo

Jeden z top 5 prehliadačov nedávno odhalil novú podobu svojho loga. Za jeho podobou stojí nórska kreatívna agentúra Anti.