Pre niekoho je logo len obrázok, väčšina z tých najznámejších však ukrýva hlbší zmysel. Prečo olejársku firmu reprezentuje mušľa, fastfood zaoblené písmeno M alebo sieť kaviarní morská panna? Za všetkým stojí silný príbeh, vďaka ktorému vzniklo zapamätatelné logo.
Starbucks
Tušili ste, že zakladatelia sieťe kaviarní sa inšpirovali gréckou mytológiou? Ich morská panna v logu je siréna, ktorá lákala námorníkov na ostrov nazývaný Starbuck. Rovnako, ako zakladatelia značky lákajú vás na kávu v príjemnom prostredí.
Jaguár
Použitie zvieraťa v logu definuje silné postavenie značky. Pri hľadí smybolu, ktorý by reprezetnoval hodnoty tejto automobilky to bola jasná voľba. Jaguár predstavuje eleganciu, výkon, moc a ambície napredovať.
Shell
Aj vy radi tankujete u žltej mušle? Čo má však mušla spoločné s petrolejom? Iba toľko, že každý z tankerov, ktorý koncom 19. storočia prevážal petrolej na ďaleký východ, dostal meno po inom type mušle. Zakladateľovi Shell imponoval tvar Pecten až natoľko, že ho použil vo svojej značke.
Nike
Kto by dnes nepoznal logo, ktoré dostalo pomenovanie “the swoosh”?. Základným kritériom zakladateľa značky bola potreba odlíšiť sa od nemeckej trojpásikovej konkurencie. Dizajnérka prišla s nápadom, ktorý symbolizuje pohyb a rýchlosť. Inšpiráciu našla v tvare krídla gréckej bohyne víťazstva.
McDonald
Veľa spoločností vsadí na minimalizmus a ako logo použije prvé písmeno svojho názvu. Vedeli ste, že písmeno M v logu najznámejšieho fastfoodu je odvodené od architektúry? Dizajnér loga sa inšpiroval žltými oblúkmi, ktoré boli poznávacím znakom prvej frančízovej reštaurácie z roku 1952.
Volkswagen
Pre niekoho spleť čiar v kruhu, pre iného monogram – spojenie dvoch znakov, ktoré sú vzájomne prepojené a vytvárajú tak jeden celok. Zahľadte sa do kruhu a uvidíte, že logo nemeckej automobilky tvorí písmeno V vsadené do písmena W. Jednoducho ikonické.
Chcete vytvoriť vlastné logo so silným príbehom? Radi vám s tým pomôžeme na našom workshope.